هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۹:۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

علی چاغروند مدیر طرح و برنامه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برنامه‌های پارلمان بخش‌خصوصی را در 8 محور اعلام کرد. به گفته او، این رویکردها پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با ذی‌نفعان تعیین شده است.


علی چاغروند مدیر طرح و برنامه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برنامه‌های پارلمان بخش‌خصوصی را در 8 محور اعلام کرد. به گفته او، این رویکردها پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با ذی‌نفعان تعیین شده است.


مدیریت طرح و برنامه اتاق ایران رویکردهای اصلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را در قالب 8محور اصلی اعلام کرد.

به گفته علی چاغروند، 8 رویکرد اصلی پارلمان بخش‌خصوصی عبارت است از: 1- امور اعضا، 2- تحقیقات و مطالعات اقتصادی، 3- اصلاحات نهادی و تکمیل زیرساخت، 4- روابط بین الملل، 5- توسعه نرم افزاری و حفاظت الکترونیک، 6- محیط کسب و کار، 7- منابع انسانی، 8- سازمان های وابسته.

طبق اعلام مدیر طرح و برنامه اتاق ایران، برنامه‌های این دوره ۳ ویژگی نسبت به دوره قبل دارند که در صورت کارکرد صحیح می‌توان انتظار داشت، اتاق نقش اصلی خود که همان مشاور سه قوه است به درستی و در کیفیت مطلوب ایفا کند.

او ویژگی نخست را اینگونه تشریح کرد: محور قرار گرفتن تولید محتوا و مطالعات آینده پژوهی توسط مرکز پژوهش های اتاق ایران که برنامه‌هایی همچون پایش قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و ایفای نقش موثر در بهبود رتبه ایران در شاخص‌های بین‌المللی مانند رقابت‌پذیری و  doing business را شامل می‌شود.

چاغروند در توضیح ویژگی دوم برنامه‌ةای اتاق ایران اظهار داشت: طرح‌ریزی و استقرار سامانه یکپارچه کنترل پروژه رصد به منظور پایش اجرای برنامه‌های مصوب هیات رئیسه اتاق ایران با ارائه دسترسی به اعضای هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور که باعث شفافیت، مشارکت و هم‌افرایی بیشتر بخش خصوصی در قبال مسائل مهم فضای کسب‌وکار می‌شود.

وی سومین ویژگی را چنین شرح داد: رویکرد برنامه‌ریزی اقتضایی با توجه به اینکه در انتهای سال گذشته آثار بیماری کرونا تاثیر زیادی بر فضای اقتصاد کشور گذاشت، در این برنامه گنجانده شده است. به همین منظور مطالعه در زمینه آثار کرونا بر اقتصاد با برنامه‌ای مشخص در دستور کار واحدهای اتاق قرار گرفت که مهمترین نتایج آن شامل «بررسی آثار کرونا بر صنایع آسیب‌پذیر و اقدام جهت برون رفت از مشکلات»، «بازبینی قوانین و مقررات حاکم بر تجارت الکترونیک در ایران» و «اولویت‌بندی انتقال کسب‌وکار سنتی به کسب‌وکار الکترونیک» می‌شود.


 

کد خبر 10072

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید