هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۹ ۱۵:۳۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

محمدرضا رمضانی دبیرکل اتاق ایران طی پیامی درگذشت ابوالقاسم سرحدی‌زاده، بنیانگذار حزب اسلامی کار و وزیر اسبق کار و رفاه اجتماعی را تسلیت گفت.


محمدرضا رمضانی دبیرکل اتاق ایران طی پیامی درگذشت ابوالقاسم سرحدی‌زاده، بنیانگذار حزب اسلامی کار و وزیر اسبق کار و رفاه اجتماعی را تسلیت گفت.


دبیرکل اتاق ایران طی پیامی درگذشت ابوالقاسم سرحدی‌زاده، بنیانگذار حزب اسلامی کار و وزیر اسبق کار و رفاه اجتماعی را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت محمدرضا رمضانی، با اشاره به تلاش‌های سرحدی‌زاد در دوران مسئولیتش آمده است:  به راستی که ایشان حامی خستگی‌ناپذیر بخش کارگری و تعاون کشور بود و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.»

متن کامل این پیام به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

در گذشت استاد گرانقدر جناب آقای ابوالقاسم سرحدی‌زاده مبارز خستگی ناپذیر دوران ستم‌شاهی، اسوه تقوا و مبارزه، وزیر پیشین کار و امور اجتماعی و نماینده ادوار سوم، پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی را خدمت خانواده محترم و دوستان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم. به راستی که ایشان حامی خستگی‌ناپذیر بخش کارگری و تعاون کشور بود و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

ابوالقاسم سرحدی‌زاده از مبارزان شناخته شده در دوران ستم‌شاهی بود و در سال 1344 به دلیل فعالیت در حزب ملل اسلامی بازداشت و روانه زندان شد. او بعد از انقلاب دبیرکل و بنیانگذار حزب اسلامی کار بود. سرحدی‌زاده در ادوار سوم، پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مردم تهران را به عهده داشت.  در دوره مسئولیت او در وزارت کار و امور اجتماعی، بحث‌های زیادی در مورد حمایت از کارگران و بیمه‌ آن‌ها درگرفت و قانون کار به تصویب رسید. قائم‌مقامی بنیاد مستضعفان، ریاست شورای سرپرستی زندان‌ها و ریاست هیات مدیره اتاق تعاون جزو مسئولیت‌های مرحوم سرحدی‌زاده در دوران خدمتش بوده است.

 


 

کد خبر 10094

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید