هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۰۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه

جلسه کارگروه اقتصادی بنیاد نصف جهان با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. در این نشست ضمن تأکید بر نقش مهم برند و لجستیک در کارآمد شدن اقتصاد کشور، پیشنهاد واگذاری زمین در مجاورت شهرک‌های صنعتی به‌منظور احداث خانه‌های سازمانی برای کارگران واحدهای صنعتی ارائه شد.


جلسه کارگروه اقتصادی بنیاد نصف جهان با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. در این نشست ضمن تأکید بر نقش مهم برند و لجستیک در کارآمد شدن اقتصاد کشور، پیشنهاد واگذاری زمین در مجاورت شهرک‌های صنعتی به‌منظور احداث خانه‌های سازمانی برای کارگران واحدهای صنعتی ارائه شد.


وزیر راه و شهرسازی گفت: راز و رمز پیروزی انقلاب و تداوم آن بر اساس فرموده مقام معظم رهبری کلمه توحید و توحید کلمه بوده و دشمن برای ایجاد خلل در این وحدت کلمه تاکنون بسیار تلاش کرده است.

محمد اسلامی در جلسه کارگروه اقتصادی بنیاد نصف جهان، گام برداشتن خالصانه در مسیر خدمت را موجب دستیابی به موفقیت دانست و افزود: ما برای اعتلای حق، انقلاب کردیم و این مسیر دارای فراز و نشیب‌هایی است که با همبستگی، همدلی و با توکل به خداوند متعال می‌توان در این راه موفق عمل کرد.

او همچنین ثابت‌قدم بودن و مصمم ماندن را از ضروریات همیشگی موفقیت کشور دانست و با تأکید بر اینکه جغرافیای اقتصاد ما از جغرافیای سرزمینی ما گسترده‌تر است، تصریح کرد: در شرایط رقابتی امروز در تجارت برای از دست ندادن فرصت بازار، باید جنگید و سهم گرفت.

اسلامی افزود: جغرافیای اقتصادی ما باید گسترش بیشتری یابد؛ زیرا تنها در این صورت درآمد سرانه، بهره‌وری و ارزش‌افزوده‌ای که باید ایجاد کنیم، می‌تواند محقق شود.

او زمان حال را بخش مهم تاریخ ایران دانست و تصریح کرد: در این زمان در کنار پیشرفت، باید گام‌های مؤثری در راستای قوی‌تر شدن اقتصاد کشور، مقاوم‌سازی مردم و مهیاکردن شرایط زندگی پیشرفته برداشت.

اسلامی در ادامه بر ضرورت تشکیل کنسرسیومی با مشارکت بخش خصوصی برای اتمام پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران تأکید کرد و گفت: نگاه ما به این پروژه، نگاهی راهبردی است و با این پروژه می‌توان جلوه‌ای از توسعه‌یافتگی را در کشور پایه‌گذاری کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای مقاوم و کارآمد شدن اقتصاد کشور، نیازمند دو قدرت برند و لجستیک هستیم و نظام جامع لجستیک نیز نگاه فرا منطقه‌ای داشته و باید این اقدام به‌صورت یکپارچه انجام شود.

در ادامه مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق اصفهان، خواستار حمایت ویژه وزارت راه و شهرسازی از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران شد و تأکید کرد: شکسته شدن سد این پروژه، مدلی اساسی و ماندگار برای دولت و آحاد ملت خواهد بود.

او همچنین ضمن حمایت از طرح اقدام ملی مسکن پیشنهاد واگذاری زمین در مجاورت شهرک‌های صنعتی به‌منظور احداث خانه‌های سازمانی برای کارگران این واحدهای صنعتی را ارائه داد و افزود: بخشی از سرمایه‌گذاری در ایجاد شهرک‌های اقامتی می‌تواند از سوی فعالان اقتصادی و واحدهای صنعتی صورت گیرد. لازم به ذکر است این پیشنهاد مورد تأیید وزیر قرار گرفت.

حمیدرضا فولادگر، رئیس کارگروه اقتصاد و صنعت بنیاد نصف جهان نیز با بیان اینکه این بنیاد حدود 10 سال پیش بنا بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت بازگشت اصفهان به جایگاه منبع نورافشانی به جهان اسلام شکل گرفت، افزود: کارگروه اقتصاد و صنعت نیز پیگیری پروژه‌های مهم نیمه‌تمام استان، جذب سرمایه، رفع موانع سرمایه‌گذاری، جلوگیری از سرمایه‌گریزی و بهبود محیط کسب‌وکار استان را در دستور کار قرار داده است.

او کمک به ایجاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری، هلدینگ‌ها و صندوق‌های پروژه را از دیگر اقدامات این کارگروه بیان و تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسه، بیان مسائل مربوط به قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران، مباحث مربوط به حومه کلان‌شهر اصفهان، بیان مشکلات انبوه‌سازان مسکن، مباحث گردشگری و کمک به همپوشانی بندر خشک و مرکز لجستیک است.

علی کرباسی زاده، مشاور رئیس اتاق اصفهان نیز ضمن تأکید بر ضرورت ترسیم چشم‌انداز توسعه در پروژه‌های سرمایه‌گذاری کشور گفت: اتاق بازرگانی اصفهان با راه‌اندازی شورای هماهنگی توسعه پایدار استان، اقدام به فعالیت‌های مطالعاتی در راستای تدوین چشم‌انداز توسعه پایدار اصفهان برای سال 1414 کرده است.

او خواستار حمایت وزارت راه و شهرسازی برای تدوین این چشم‌انداز و رفع موانع سرمایه‌گذاری در استان شد.


 

کد خبر 10200

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید