هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان شعبه کرمان با برگزاری نشستی با حضور رئیس اتاق کرمان و جمعی از اعضای هیات نمایندگان و تعدادی از تجار فعال در بازار افغانستان به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.


اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان شعبه کرمان با برگزاری نشستی با حضور رئیس اتاق کرمان و جمعی از اعضای هیات نمایندگان و تعدادی از تجار فعال در بازار افغانستان به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.


رئیس اتاق کرمان گفت: با وجود همه تلاش ها، پیگیری ها، برگزاری نشست ها، پذیرش هیات ها از افغانستان و سایر اقدامات لازم برای افزایش تجارت کرمان و افغانستان، اما همچنان نتیجه مد نظر حاصل نشده که باید دلیل این موضوع مهم آسیب شناسی و بررسی شود.

سیدمهدی طبیب زاده در نشست اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان شعبه کرمان با اشاره به مشکلات پیش روی تجارت با افغانستان افزود: بررسی مسائل مربوط به مرزهای میلک و دوغارون همواره توسط اتاق کرمان انجام شده به طوری که کانون توجهات کشور قرار گرفته، ضعف در زیرساخت ها مطرح و نشست ها و مراودات برای ساماندهی مرزها انجام شده که امیدواریم این اقدامات به نتیجه برسد و تجارت بزرگی بین کرمان و افغانستان شکل گیرد.

اوادامه داد: ممکن است محدودیت هایی مانند پیمان سپاری ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات وجود داشته باشد اما باید اقداماتی انجام داد تا این همه انگیزه، تلاش و علاقه برای تجارت از بین نرود و کمرنگ نشود.

طبیب زاده، با اشاره به تعداد زیاد افغانستانی ها در کرمان بیان کرد: اتاق کرمان در اجرای طرح احداث 120 مدرسه در استان تصمیم گرفته در مرحله نخست مدرسه‌ای را در محله شرف آباد کرمان که تراکم افغانستانی ها در آنجا بیشتر است، بسازد تا آنها هم بتوانند از خدمات آموزشی استفاده کنند که از تاجران افغانستانی فعال در کرمان نیز درخواست می شود در این زمینه کمک کنند.

رئیس اتاق کرمان ادامه داد: ترس بازرگانان از ناامنی در افغانستان، تعهدات ارزی، ناهماهنگی هایی بین سازمان های مرتبط و گمرک، روند کند اخذ ویزا، بی ثباتی در قوانین و مقررات، مسائل حمل و نقل و در نظر نگرفتن تجارت برد- برد، اطلاع نداشتن صادرکنندگان از برخی مزایا و جدی نبودن مسئولان در این زمینه، از سایر آسیب های سد راه افزایش تجارت با افغانستان است.

او راه اندازی شرکت مدیریت صادرات ویژه تجارت با افغانستان را یک نیاز ضروری دانست و تاکید کرد: پیگیری، استمرار در رسیدن به خواسته ها و انگیزه داشتن می تواند مشکلات را برطرف کند و البته نباید ناامید شد.

گفتنی است در این نشست سیدمحمدرضا موسوی ترابی، عضو هیات نمایندگان اتاق کرمان و رئیس کمیسیون کشاورزی به عنوان رئیس هیات اجرایی این اتاق مشترک انتخاب شد.


 

کد خبر 10210

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید