هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ۱۴:۴۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اولین جلسه کانون زنان بازرگان استان قم در راستای تسهیل حضور بانوان در فعالیت‌های اقتصادی تشکیل شد.


اولین جلسه کانون زنان بازرگان استان قم در راستای تسهیل حضور بانوان در فعالیت‌های اقتصادی تشکیل شد.


رئیس اتاق قم گفت: جامعه زنان کشور بخشی مهم از ظرفیت نیروی انسانی در ابعاد اقتصادی و اجتماعی محسوب می‌شوند. آمار و اطلاعات موجود نشان می‌دهد در سال‌های اخیر آنها نقش مهمی را در شاخص‌های توسعه بهره گرفته‌اند.

ابوالفضل خاکی در اولین جلسه کانون زنان بازرگان استان قم، افزود: جمعیت 70 درصدی دانشجویان کشور که نیروهای بالنده مدیریت سازمان‌ها را تشکیل می‌دهند نمایانگر حضور پررنگ و معنادار بانوان در آینده مدیریت کشور است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد: در ابعاد اقتصادی با ضریب مشارکت بالا ترکیب کارکنان، کارآفرینان و مهندسان و نخبگان به نفع آنها در حال تغییر است و اهمیت حضور آنها بیش‌ازپیش در شرکت‌ها، مؤسسات، انجمن‌ها و تشکل‌های اقتصادی نشان داده می‌شود.

او گفت: برای مثال هم‌اکنون در وزارت ارتباطات، وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت ورزش نسبت حضور بین کارکنان در زنان از مردان بالاتر رفته است و در نیمی از وزارتخانه‌ها این نسبت از 30 درصد به بالاست.

رئیس اتاق قم ادامه داد: آنچه باعث تأسف بوده و هست هنوز در استان قم به‌عنوان یک استان مذهبی و فرهنگی درجه حضور بانوان در عرصه‌های مختلف کمرنگ است.

به عقیده خاکی با اراده جدیدی می‌توان آن را دگرگون ساخت و از این ظرفیت بالقوه در راستای فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی به‌طور واقعی استفاده کرد.

خاکی گفت: اتاق قم به‌عنوان یک سازمان تشکل گرا در بخش خصوصی وظیفه خود می‌داند در راستای این هدف از یک‌سو سرعتی افزون از سایر نهادها پیشگام حرکت برای تغییر در ترکیب مدیریت بنگاه‌های اقتصادی باشد و از سویی دیگر تشکیل نهادهایی مردمی نظیر کانون‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها به‌صورت هدفمند، بانوان را وارد عرصه تصمیم‌گیری کند.

رئیس اتاق قم تصریح کرد: برای آغاز این حرکت در اولین گام واحد امور بانوان از دو ماه پیش به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی گردید و به دبیر کل اتاق مأموریت داده شد با استقرار یکی از بانوان فعال و خوش‌فکر شهر این اقدام را عملیاتی نموده و با سرعت بیشتر سازمان، شرایط لازم فراهم شود.

او ادامه داد: پس از تشکیل این واحد با توجه به حضور و مشارکتی در حدود 40 نفر از بانوان که سابقه مدون در اتاق بازرگانی داشته و دارای کارت بازرگانی یا کارت عضویت هستند مقدمات ایجاد یک تشکل فراهم شد سپس با استفاده از ظرفیت قانونی تشکیل کانون زنان کارآفرین کشور که زیر نظر اتاق ایران تشکیل شده درخواست شد تا شعبه استانی آن در استان قم تأسیس شود این کانون به مدیریت سرکار خانم دکتر مقیمی که یکی از فعالان خوش‌نام اقتصادی است در کشور تأسیس شده و هم‌اکنون در 11 استان کشور شعبه دارد و فعالیت‌های خوبی صورت داده‌اند.

خاکی در پایان تصریح کرد: انتظار می‌رود با استفاده از این تجربه ارزشمند و تکمیل خدمات با الگو گیری از استان‌های پیشرو ما به‌عنوان دوازدهمین استان بتوانیم این کانون را به ثبت برسانیم و ازآنجاکه هدف، حضور خود بانوان در برنامه‌ریزی - فراخوانی و ادامه فرایند تشکیلات است انتظار دارم با جمع نظرات و پیشنهاد‌ها و با عنایت به شیوه‌نامه‌ها و مقررات ابلاغی از اتاق بازرگانی ایران این کانون را توسعه دهیم.


 

کد خبر 10363

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید