هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
یکشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ ۱۳:۴۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه

انتقاد برخی از کسبه و بازاریان از برخوردهای نامناسب و خطاهای فراوان بازرسان تأمین اجتماعی استان خراسان شمالی در جلسه کارشناسی کمیته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بررسی شد.


انتقاد برخی از کسبه و بازاریان از برخوردهای نامناسب و خطاهای فراوان بازرسان تأمین اجتماعی استان خراسان شمالی در جلسه کارشناسی کمیته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بررسی شد.


جلسه کارشناسی کمیته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی نحوه اقدام بازرسان سازمان تأمین اجتماعی با اصناف برگزار و انتقاد برخی از کسبه و بازاریان از برخوردهای نامناسب و خطاهای فراوان بازرسان تأمین اجتماعی استان خراسان شمالی بررسی شد.

رئیس اتاق بجنورد در گفت: برخی از اصناف و واحدهای تولیدی از خطاها و اشتباهات فراوان بازرسان تأمین اجتماعی به‌وفور گلایه کردند که نیازمند تمهیدات ویژه است.

سعید پورآبادی بررسی ماده 8 آیین‌نامه اجرایی ماده 75 قوانین نظام صنفی و بررسی قوانین مرتبط با کارگر و کارفرما در خصوص اصناف را ازجمله دستور این جلسه عنوان کرد.

مهدی امیدوار، رئیس اتاق اصناف بجنورد نیز به گلایه‌ها و اعتراضات اصناف از برخوردها و رفتارهای نامناسب برخی از بازرسان تأمین اجتماعی با کسبه و بازاریان اشاره کرد و خواستار برخورد جدی و تذکر با بازرسان در این زمینه شد.

او معتقد است بزرگ‌ترین مشکلی که در حوزه بازرسان تأمین اجتماعی شاهد هستیم رفتارهای سلیقه‌ای و شخصی برخی بازرسان است که بایستی این رفتار هرچه زودتر اصلاح شود.

سید برات اکبرپور، رئیس شعبه یک تأمین اجتماعی بجنورد نیز با بیان اینکه بازرسان تأمین اجتماعی ضابطین قضایی هستند، معتقد است هر انسانی در هر برهه زمانی دچار خطا و اشتباه می‌شود و این در حالی است که در این زمینه شعبه یک تأمین اجتماعی بجنورد سه سال متوالی برترین شعبه در سطح استان انتخاب شده است.

او با بیان اینکه قانون تأمین اجتماعی قانون اجباری است بیان ایرادات و نواقص در هر سازمانی به‌ویژه سازمان تأمین اجتماعی را نقطه قوت، توسعه و پیشرفت برای هر سازمان دانست.

اکبرپور در رابطه با حکم ورود بازرسان تأمین اجتماعی به کارگاه‌ها، اظهار کرد: طبق قانون، بازرسان تأمین اجتماعی و اداره کار هر کارگاهی که حالت جمعی پیدا کند اجازه ورود دارند و نیاز به ارائه حکم ندارند.

مهدی روحانی، رئیس کارفرمایان استان نیز با بیان اینکه بازرسی فقط بازرسی اسناد مالی نیست، گفت: مشکل ما این است بازرسان ما فارغ از اختیارات خود می‌خواهند در تمام حوزه‌ها ورود پیدا کنند.

روحانی برگزاری دوره‌های آموزشی برای بازرسان تأمین اجتماعی را پیشنهاد داد و در این خصوص تأکید کرد: این دوره‌ها به‌صورت مستمر و مداوم برگزار شود.

او یادآوری شد: موضوع آموزش کارفرمایان مصوبه استانداری را دارد ولی متأسفانه تاکنون از سوی تأمین اجتماعی استان برگزار نشده است.

سید مجتبی نبوی، مسئول بازرسی اداره کل تأمین اجتماعی خراسان شمالی نیز اظهار کرد: در ماده 47 قانون تأمین اجتماعی و اداره کار آمده است که کارفرما مکلف است تمام اسناد، دفاتر و هر آنچه بازرسان تأمین اجتماعی می‌خواهند را در اختیارشان قرار دهند.

او اظهار کرد: بازرسان تأمین اجتماعی عاری از خطا نیستند؛ اما اگر خطای پیش آمد سازمان تأمین اجتماعی مکلف است نتیجه بازرسی را به کارفرما اعلام کند و بعد از ثبت و تأیید، پیامک برای کارفرما ارسال می‌شود و کارفرما را دعوت می‌کند در پورتال الکترونیک مندرجات گزارش بازرسی را ملاحظه کند و اگر خطای صورت گرفته باشد دوباره بازرسان مراجعه و بررسی‌ها مجدد انجام می‌شود.

هادی عسگری، معاون مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز گفت: بازرسی درجایی که قانون معین کرده حق ورود دارد و هیچ‌کس حق جلوگیری از ورود بازرسان را ندارد.

 عسگری بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی و تکمیلی برای بازرسان برای رفع پوشش ضعف‌ها و خطاها تأکید کرد و از اتاق‌های بازرگانی و اصناف خواست این موضوعات پیگیری کنند و جدی بگیرند.

او در این زمینه پیشنهاد داد برای آگاهی بیشتر کارفرمایان و بازرسان قوانین به‌صورت بروشور و کتابچه تهیه شود.

مهدی کمالی، سربازرس گروه امور تولیدی سازمان بازرسی خراسان شمالی هم در این جلسه گفت: در حوزه بازرسی شکایات زیادی به سازمان بازرسی استان می‌شود که ازجمله آن تأمین اجتماعی در بخش‌های بیمه بیکاری و تعداد نیروها و...است

او متذکر شد: سازمان بازرسی مبتنی بر مستندات، قانون و منطق است و اظهارات شفاهی هیچ جایگاه و هیچ طریقی برای رسیدگی ندارد.


 

کد خبر 10372

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید