هدر بالا
امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۰۲ مهر ۱۳۹۹ ۱۳:۴۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران در نشست با رئیس جدید و رئیس پیشین سازمان توسعه تجارت خارجی ژاپن (جترو) در تهران ضمن پیشنهاد سرمایه‌گذاری مشترک در مناطق آزاد بر تداوم همکاری‌های اقتصادی بین ایران و ژاپن در چارچوب تهاتر و دیگر راهکارهای موجود، تأکید کرد.


معاون امور بین‌الملل اتاق ایران در نشست با رئیس جدید و رئیس پیشین سازمان توسعه تجارت خارجی ژاپن (جترو) در تهران ضمن پیشنهاد سرمایه‌گذاری مشترک در مناطق آزاد بر تداوم همکاری‌های اقتصادی بین ایران و ژاپن در چارچوب تهاتر و دیگر راهکارهای موجود، تأکید کرد.


معاون امور بین‌الملل اتاق ایران در نشست با روسای جدید و رئیس پیشین سازمان توسعه تجارت خارجی ژاپن (جترو) در تهران پیشنهاد سرمایه‌گذاری مشترک در مناطق آزاد مانند چابهار را مطرح کرد و با توجه به تداوم همکاری‌های اقتصادی بین ایران و کشورهای همسایه خواستار برقراری مناسبات ایران و ژاپن در چارچوب تهاتر و دیگر راهکارهای موجود شد.

محمدرضا کرباسی، معاون بین‌الملل اتاق ایران در این دیدار از کاهش مناسبات تجاری بین دو کشور ایران و ژاپن با توجه به شیوع کوید-19 و فشارهای تحریم یک‌جانبه آمریکا ابراز تأسف کرد و گفت: ایران همچنان روابط خود را با کشورهای همسایه، هند و چین ادامه می‌دهد و راه‌هایی برای حل مشکلات دارد. ایران در حال حاضر از مکانیسم تهاتر کالا و ارز ملی برای تداوم مناسبات خود استفاده می‌کند. از این مکانیسم می‌توان در ارتباط بین ایران و ژاپن نیز استفاده کرد. از طرفی همکاری‌های سه‌جانبه میان ایران، ژاپن و کشورهای همسایه می‌تواند یکی از راهکارها باشد.

او به تأسیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و ژاپن اشاره کرد و گفت: این کمیته بازوی معاونت امور بین‌الملل اتاق ایران بوده و اعضای آن می‌توانند موضوعات عملی را پیگیری کنند و برای مشکلات راه‌حل ارائه دهند.

کرباسی ضمن نگاهی به روابط ایران با کره جنوبی گفت: ایران حدود 8 میلیارد دلار دارایی در کره جنوبی دارد اما این کشور از ارسال کالاهای اساسی، مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی به ایران اجتناب می‌کند. با توجه به وجود بخشی از دارایی‌های ایران در ژاپن، این کشور می‌تواند در زمینه ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به ایران اقدام کند.

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران پیشنهاد سرمایه‌گذاری مشترک ایران و ژاپن را در مناطق آزاد مانند چابهار مطرح کرد.

در ادامه تاکایوکی سوزوکی، رئیس جدید جترو در تهران هدف این مرکز را معرفی تجار ایرانی و پتانسیل‌های تجاری ایران به تجار ژاپنی عنوان کرد و گفت: تعدادی از شرکت‌های ژاپنی در ایران فعالیت داشته‌اند و برخی از آنها دوباره به ایران بازگشته‌اند و ادامه تجارت با ایران برایشان از اهمیت خاصی برخوردار است. تجار ژاپنی به اطلاعات درباره پتانسیل‌ها و وضعیت تجاری ایران نیازمندند و امیدواریم به کمک اتاق ایران این اطلاعات را داشته باشیم.

وی به برگزاری وبینار تجارت الکترونیک با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران و جترو اشاره کرد و افزود: زمان وبینار در ماه نوامبر خواهد بود که آن را به اتاق ایران اعلام خواهیم کرد.

در این نشستشی نوبو ناکامورا، رئیس پیشین جترو در تهران نیز حضور داشت.


 

کد خبر 10397

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید