هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۹:۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش اتاق خبر، به از اتاق ایران، غلامحسین شافعی همراه با احمد پورفلاح مشاور عالی رئیس اتاق ایران از مجموعه تولیدی «زر» بازدید کردند. مرتضی سلطانی رئیس هیات مدیره هلدینگ زر نیز میزبانی این بازدید را بر عهده داشت.

در جریان این بازدید رئیس اتاق ایران بر اهمیت اجرای قانون بهبود محیط کسب‌و کار در جهت رفع موانع تولید تاکید کرد. غلامحسین شافعی، حذف مقررات زائد از سد راه تولید را لازمه اصلی تحقق جهش تولید عنوان کرد. 

شافعی با اشاره به این‌که واحدهایی همچون هلدینگ زر در کشور استثنایی هستند، گفت: آنچه عموما به نام تولید جاافتاده بیشتر مونتاژ و نوعی خام فروشی است. در این شرایط مجموعه‌های تولیدی بیش از آن‌که تولیدکننده ارز باشند مصرف‌کننده آن هستند اما گروه زر نشان داد می‌توان در کشور با همه مشکلات اقتصادی و تولیدی کارهای بزرگ انجام داد.

در جریان این بازدید،‌ مرتضی سلطانی، رئیس هیات مدیره هلدینگ زر با اشاره به راه‌اندازی مگاپروژه زرکام گفت: بیش از 400 نوع محصول جدید به بازارهای صادراتی دنیا عرضه خواهد شد.

او ادامه داد: مگاپروژه زرکام که به‌زودی فرایندهای مربوط به تولیدات آن آغاز خواهد شد، مجموعه‌ای بی‌نظیر از تولیدات را به بازارهای صادراتی دنیا ارائه خواهد کرد که محصولات تولیدی آن تا پیش از این در ایران تولید نشده‌اند.

بازدید رئیس اتاق ایران از مجموعه تولیدی صنایع غذایی  «زر»

سلطانی تأکید کرد که این پروژه قادر است صنعت شیرینی و شکلات کشور را یک‌باره متحول کند.

او با تأکید بر این‌که محصولات این مگاپروژه ازنظر کیفیت و قیمت و همچنین بسته‌بندی از شاخص‌های بسیار مناسبی برخوردار هستند گفت: این موضوع می‌تواند علاوه بر بازارهای صادراتی، مصرف‌کننده داخلی را نیز با برندی معتبر در صنعت شیرینی و شکلات و نان مواجه سازد که حتی می‌تواند با برندهای معتبر دنیا مانند Nestle، Mars،Mondelez و ... رقابت کند.

 پورفلاح هم با اشاره به مشکلات موجود در حوزه اقتصادی کشور گفت باید دکترینی مدیریتی‌ای در کشور تدوین کرد و اشاعه داد تا مدیران دیگر بدانند در همین شرایط می‌توان تا چه میزان موفق عمل کرد.

بازدید رئیس اتاق ایران از مجموعه تولیدی صنایع غذایی  «زر»

 سلطانی در این جلسه با اشاره به این‌که یکی از رموز موفقیت در مجموعه زر، تفکیک مدیریت از مالکیت است بر ضرورت اعتماد به مدیران در مجموعه‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: یک مدیر کلان باید بر موضوعات مدیریتی در مجموعه تمرکز کند و مسائل تولیدی، آزمایشگاهی، تخصصی و ... را به مدیران آن مجموعه تفویض کند و به مدیران و نخبه‌های کشور اعتماد کند که ثمره آن راه‌اندازی و هدایت مجموعه‌هایی مانند گروه صنعتی و پژوهشی زر خواهد بود.

بازدید رئیس اتاق ایران از مجموعه تولیدی صنایع غذایی  «زر»

 

کد خبر 10498

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید