هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
پنج شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ۰۰:۱۵
زمان مطالعه: 5 دقیقه

اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برای گسترش تعامل و استفاده از ظرفیت دو طرف در کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. محمدرضا صفا، رئیس اتاق بندرعباس در این مراسم ضمن تأکید بر لزوم تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و فعالیت‌های اقتصادی، همراهی تخصص دانشگاهی و توان فعالان اقتصادی را یکی از عوامل مؤثر در تحقق اقتصاد پویا و کارآمد دانست.


اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برای گسترش تعامل و استفاده از ظرفیت دو طرف در کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. محمدرضا صفا، رئیس اتاق بندرعباس در این مراسم ضمن تأکید بر لزوم تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و فعالیت‌های اقتصادی، همراهی تخصص دانشگاهی و توان فعالان اقتصادی را یکی از عوامل مؤثر در تحقق اقتصاد پویا و کارآمد دانست.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با تأکید بر اینکه ایجاد تعامل با جامعه دانشگاهی محوری‌ترین فعالیت اتاق در دور جدید است، گفت: ارتباط میان دانشگاه و فعالیت‌های اقتصادی، یکی از مسائلی است که در ایران آن‌گونه که شایسته است موردتوجه قرار نگرفته و باید قدم‌های اساسی برای تحقق آن برداشته شود.

محمدرضا صفا در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس تصریح کرد: امضای این تفاهم‌نامه به‌منظور تعامل سازنده میان اتاق بازرگانی و دانشگاه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های دو طرف برای بالندگی دانش و تقویت فعالیت‌های اقتصادی به امضا رسیده و می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

او تصریح کرد: آموزش تجار و بازرگانان همواره در اولویت برنامه‌های اتاق بندرعباس قرار داشته و اکنون نیز با امضای این تفاهم‌نامه می‌توان از ظرفیت دانشگاه در این حوزه استفاده کرد.

صفا افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاه در اتاق بندرعباس با انعقاد این تفاهم‌نامه ملموس خواهد شد و امید است بتوانیم با استفاده از تخصص جامعه دانشگاهی و توان فعالان اقتصادی، به دستاوردهای بسیار خوبی در راستای رسیدن به اقتصادی پویا و کارآمد برای استان دست یابیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس نیز در این نشست با تأکید بر گسترش تعامل همکاری بین دانشگاه و اتاق بازرگانی گفت: استفاده از ظرفیت طرفین و بهره‌مندی از متخصصان اتاق در کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی می‌تواند فصل جدیدی از فعالیت‌ها را به روی جامعه بگشاید.

احسان کامرانی افزود: در کشورهای توسعه‌یافته، دانشگاه‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین محور توسعه، بیشترین درآمد خود را در حوزه تولیدات علمی، پژوهشی و فناوری و خدماتی کسب می‌کنند و این راهکار باید در دانشگاه آزاد موردتوجه ویژه قرار گیرد.

او‌ گفت: دانشگاه‌ها برای ورود به حوزه صنعت و تجارت ابتدا باید توانایی خود را در این عرصه به‌ اثبات برسانند تا بخش صنعت با اطمینان خاطر بتواند همکاری لازم را با دانشگاه نهادینه کند.

کامرانی ادامه داد: اتاق بازرگانی به‌عنوان یک بخش تأثیر‌گذار می‌تواند در این فرایند کار هماهنگی و همکاری بین صاحبان پیشه، صنایع و معادن را بر عهده بگیرد و مانند یک پل ارتباطی دانشگاه و صنعت را به هم نزدیک‌تر کند.

او استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری در اتاق بازرگانی را نیز از دیگر موارد مهم برشمرد و اظهار کرد: این ظرفیت می‌تواند با استفاده از تخصص و افراد و نیاز‌های اتاق بازرگانی در حوزه‌های مختلف مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گیرد.

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس نیز در ابتدای این نشست با تشریح برنامه‌های پژوهشی و تولیدات علمی گفت: جهت‌گیری دانشگاه بر محور حل‌ مسئله‌ و پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه است.

علیرضا سایبانی افزود: وجود کارگاه‌ها، لابراتوارها، آزمایشگاه‌های مجهز و هیئت علمی کارآزموده و کاردان در واحدهای دانشگاه‌ آزاد استان هرمزگان‌ ظرفیت‌ بزرگی است که می‌تواند به کمک صنعت و تجارت بیاید و در رشد و موفقیت این بخش کمک کند.

او سیاست دانشگاه را در استمرار ارتباط با بخش کسب‌وکار، صنعت و تجارت مهم ارزیابی کرد و افزود: اتاق بازرگانی به‌عنوان نماینده بخش خصوصی می‌تواند با شناسایی ظرفیت‌های موجود در استان با دانشگاه همکاری علمی و پژوهشی داشته باشد.

مدیر آموزش و پژوهش اتاق بندرعباس نیز در این نشست گفت: اتاق با تعاملات خود در حوزه دانشگاهی می‌تواند در مباحث آموزشی به تجار تحول ایجاد کند.

شیما کریمی افزود: دوره‌های آموزشی متعددی برای تجار در اتاق بندرعباس برگزار می‌گردد و اتاق بازرگانی و دانشگاه می‌توانند با همسویی در مقوله آموزش شاهد تحولات شگرفی در این حوزه باشند.

او اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری جامعه دانشگاهی استان و معادل‌سازی گواهی‌های آموزشی با مقاطع دانشگاهی ازجمله پیشنهاد‌هایی بود که توسط مدیریت آموزش اتاق بندرعباس پیشنهاد شد.

همکاری در حوزه تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان، کارگاه‌های آموزشی، تشکیل و تقویت کمیسیون‌های تجاری و اقتصادی، طراحی دپارتمان‌های آموزشی و پژوهشی، برگزاری همایش ملی صنعت و دانشگاه و ... از مهم‌ترین مسائل موردبحث این جلسه بود.


 

کد خبر 10500

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید