هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
یکشنبه, ۰۹ آذر ۱۳۹۹ ۱۶:۱۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سهمیه مواد اولیه صنایع البرز باید بیشتر از نیاز استان باشد

به گزارش اتاق خبر، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، پرهام رضایی با تاکید بر اینکه تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای صنعتی اشتهارد و همچنین فعالیت کمتر از ظرفیت بقیه واحدها، اتفاق خوشایند نیست، گفت: از تمام ظرفیت های اتاق بازرگانی به ویژه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و اورژانس کسب و کار، برای پیگیری مشکلات این شهرک استفاده خواهیم کرد.

رضایی افزود: وقتی جهش تولید هدف اصلی ما است، نباید هیچ کارخانه ای معطل مواد اولیه، سرمایه در گردش یا آب و انرژی باشد.

وی اظهار کرد: شهرک صنعتی اشتهارد با ظرفیت بسیار بزرگ و حضور دو هزار واحد صنعتی مستقر در آن، یکی از مهمترین نواحی تولیدی استان و حتی کشور به شمار می‌آید، زیرا این شهرک رتبه دوم کشوری بزرگترین شهرک صنعتی را به خود اختصاص داده است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: متاسفانه مدتی است که اکثر بخشنامه های اقتصادی، بدون مشورت با اتاق تدوین می شود و تا ایراد این نوع بخش نامه ها را به مسئولان دولتی تفهیم کنیم، فرصت چند ماهه ای را از دست می‌دهیم، این در حالی است که نباید اجازه دهیم چرخ های تولید، حتی یک ساعت هم از کار بیفتد.

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده کمکی برای نوسازی فضای داخلی شهرک های صنعتی
وی با اشاره به کوچک شدن بازار مصرف داخلی به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، راه حل مناسب برای جهش تولید را نفوذ هر چه بیشتر و متنوع تر به بازارهای منطقه ای و جهانی دانست و گفت: دپارتمان بین المللی اتاق البرز را توانمندتر کردیم تا بتوانیم به صنایع متوسط و بزرگ برای کشف و نفوذ به بازارهای جدید صادراتی، کمک کنیم.

رضایی اظهار امیدواری کرد: با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، بخشی از سهم شهرداری ها از این قانون، به نوسازی فضای داخلی شهرک های صنعتی اختصاص یابد، زیرا ده ها هزار کارگر در هر شهر صنعتی ساعات مفید عمر خود را می گذرانند و حق دارند که محیط زیست زیبا و مناسبی را تجربه کنند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز، مسائل شهرک های صنعتی را از اولویت‌های مهم اتاق در حوزه صنعت اعلام کرد و گفت: تقویت ارتباط اعضا و اتاق می تواند به بهبود فضای کسب و کار منجر شود، از سویی دیگر افزایش همفکری و همدلی بخش خصوصی، به مسئولان دولتی که آن طرف میز هستند کمک می کند تا بتوانند تصمیم های بهتری برای اقتصاد کشور بگیرند.

دعوت از فعالان اقتصادی اشتهارد برای مشارکت در کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی البرز
وی از فعالان اقتصادی اشتهارد دعوت کرد تا با حضور و مشارکت در کمیسیون‌های تخصصی اتاق البرز و همچنین برخی نشست های شورای گفتگو، حل و فصل مسایل کاری این منطقه صنعتی را بهتر از پیش پیگیری کنند.

رضایی با اشاره به سهم استان البرز در تامین نیازهای کشور به ویژه در زمینه صنایع غذایی گفت: به دلیل فعالیت برخی از صنایع بزرگ ملی در استان البرز، سهمیه مواد اولیه صنایع استان را باید فراتر از جمعیت استان تعیین کنند، زیرا محصولات برخی صنایع استان، نیازهای کل کشور را تامین می کنند که ماکارونی و نان های صنعتی در این زمینه قابل توجه هستند.

 

 

کد خبر 10637

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید