هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
شنبه, ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ۱۵:۱۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

محمدرضا قمی، رئیس اتاق یزد در نشست شورای گفت‌وگوی این استان یزد با اشاره به اینکه شاخص میزان موجودی مواد اولیه در شامخ آذرماه همچنان کاهشی است، گفت: هرچند کاهش این شاخص نسبت به آبان روند بسیار ملایم‌تری دارد؛ اما نشانگر آن است که تولیدکنندگان همواره با مشکل کمبود مواد اولیه روبرو بوده‌اند.


محمدرضا قمی، رئیس اتاق یزد در نشست شورای گفت‌وگوی این استان یزد با اشاره به اینکه شاخص میزان موجودی مواد اولیه در شامخ آذرماه همچنان کاهشی است، گفت: هرچند کاهش این شاخص نسبت به آبان روند بسیار ملایم‌تری دارد؛ اما نشانگر آن است که تولیدکنندگان همواره با مشکل کمبود مواد اولیه روبرو بوده‌اند.


رئیس اتاق یزد با بیان اینکه آمار و ارقام گویای سیگنالی قوی‌تر نسبت به امید به فعالیت صنایع است، افزود: به دلیل مشکلات موجود و کاهش سفارشات مشتریان، وضعیت به حالت عادی برنگشته و شاخص صنعت میزان سفارشات جدید مشتریان و موجودی مواد اولیه، سایر زیرشاخص‌های اصلی وضعیت بدی را نسبت به آبان نشان می‌دهد.

محمدرضا قمی، در نشست شورای گفت‌وگوی استان یزد با اشاره به اینکه شاخص میزان موجودی مواد اولیه در آذر همچنان کاهشی است، گفت: البته کاهش بسیار ملایم‌تری نسبت به آبان دارد؛ اما نشان می‌دهد تولیدکنندگان همواره با مشکل کمبود مواد اولیه روبرو بوده‌اند.

این فعال اقتصادی به افزایش استخدام نیروی انسانی بر اساس شاخص‌های موردنظر یاد می‌کند و ادامه می‌دهد: امیدوار به شاخص انتظارت تولید در ماه آینده هستیم.

او به کاهش سفارشات شدید مشتریان براثر نوسانات تورمی اشاره و خاطرنشان می‌کند: تداوم تعطیلی ناشی از کرونا نیز کاهش تقاضا را دوچندان کرده است، از طرفی ترخیص مواد اولیه توسط گمرک و تخصیص ارز به شرکت‌های تولیدی کماکان با همراهی روبروست.

او تصریح کرد: البته مشکلات بیمه‌ای نیز علاوه بر مسائل مطرح شده و همچنین مالیات نیز جزو مسائل تکراری تمام جلسات مربوط به کشاورزی هستند که هر بار کشوری بودن موضوع، راه را بر مسئولان استان یزد سد کرده است.

قمی همچنین با تأکید بر اینکه بخش خصوصی این استان باید برای ارتقای ناوگان حمل‌ونقل زمینی و خودروهای سنگین ورود کند، اظهار می‌کند: باید مصوب شود که اولویت استان، خودروهای سنگین یخچال‌دار است و سپس بخش خصوصی در این زمینه ورود کند.

پیگیر راه‌اندازی تجارت هوایی بین ایران و روسیه هستیم

در حالی مشکلات صنعت حمل‌ونقل به بازرگان محصولات کشاورزی دامن زده، استاندار یزد از پیگیری برای راه‌اندازی خطوط هوایی ایرانی - روسیه جهت رفع پاره‌ای از این مشکلات در این استان خبر داد.

محمدعلی طالبی در نشست شورای گفت‌وگوی استان یزد، گفت: راه‌اندازی سیستم حمل‌ونقل هوایی می‌تواند پایانی بر پاره‌ای از این مشکلات باشد و نه‌تنها مشکلات یزد، بلکه سایر صادرکنندگان این حوزه را نیز مرتفع کند و با همین رویکرد پیگیر راه‌اندازی خط هوایی ایران – روسیه هستیم.

او تصریح کرد: برای ارسال محصولات گلخانه‌ای به کشور روسیه پیگیر ایجاد خط هوایی هستیم و با توجه به اینکه یزد، مرکز محصولات گلخانه‌ای صادراتی است می‌تواند به پایگاهی برای ارسال مرسولات دیگر استان‌ها و شهرها نیز باشد.

طالبی با بیان اینکه باید در خصوص مسائل حمل‌ونقل شرکت گلخانه‌داران با راهداری جلسات مشترکی داشته باشند، تأکید کرد: گلخانه‌داران باید شرکتی تعاونی داشته باشند و از ظرفیت ستاد تسهیل برای رفع مشکلات حمل‌ونقل استفاده کنند.

طالبی خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی حمل‌ونقل استان می‌تواند با تأمین سیستم حمل‌ونقل یخچال‌دار و ورود کامیون‌ها و کانتینرها مجهز به رفع مشکلات کنونی کمک کند و منجر به افزایش ظرفیت‌های استان در این بخش شود.


 

کد خبر 10949

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید