هدر بالا
امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۱۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای گفت‌وگوی این استان بر لزوم تعامل میان دستگاه‌های استانی در حمایت از بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: اگر همه دستگاه‌ها در حمایت از بخش خصوصی همکاری کنند، همین احساس حمایت باعث می‌شود مثبت‌اندیشی در اندیشه فعالان اقتصادی شکل بگیرد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای گفت‌وگوی این استان بر لزوم تعامل میان دستگاه‌های استانی در حمایت از بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: اگر همه دستگاه‌ها در حمایت از بخش خصوصی همکاری کنند، همین احساس حمایت باعث می‌شود مثبت‌اندیشی در اندیشه فعالان اقتصادی شکل بگیرد.


پنجاه و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار پیگیری مصوبات جلسه قبل، بررسی ایرادات وارده بر آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح تبصره ۱ ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و تأثیر اجرای آن بر حوزه کسب‌وکار و همچنین بررسی بخشنامه سازمان تأمین اجتماعی در خصوص معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی با نرخ کمک دولت مبنی بر بخشودگی بیمه سهم کارفرما تا میزان ۵ نفر و عدم اجرای آن توسط سازمان تأمین اجتماعی استان برگزار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش خصوصی تأثیرگذارترین بخش در روند توسعه استان خصوصاً در زمینه سرمایه‌گذاری، توسعه اقتصاد و اشتغال است و اقداماتی در این خصوص هم انجام شده است.

حسین کلانتری، در نشست گفت‌وگوی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تغییر و تحولات صورت گرفته در جلسه گذشته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تاکنون گفت: از یک ماه پیش تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است، واحدهای شیلات که بلاتکلیف بودند تعیین تکلیف شدند حتی حمایت‌هایی به سمت بخش شیلات انجام گرفت و قانون هم به نفع سرمایه‌گذار تفسیر شد مسئولیت این کار را می‌پذیریم و هزینه آن را هم پرداخت می‌کنیم.

او با بیان اینکه در حمایت از بخش خصوصی نوپا هستیم، گفت: سرمایه‌گذار وقتی تلاش‌های استان و اتاق یاسوج را مشاهده کند تحرک بیشتری خواهد داشت ضمن اینکه خود بخش خصوصی هم باید بیش از این تحرک داشته باشد.

کلانتری با اشاره به سفر روز گذشته معاون علمی رئیس‌جمهور به استان گفت: ستاری دستور داد دو آزمایشگاه با تمام تجهیزات در دو دانشگاه یاسوج و علوم پزشکی تجهیز شود که ۵۰ درصد هزینه‌های این آزمایشگاه‌ها را حوزه معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور پرداخت کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ایجاد تعامل میان منابع طبیعی، محیط‌زیست و بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: اگر دستگاه‌ها حمایت کنند بخش خصوصی هم احساس می‌کند حمایت می‌شوند و مثبت‌اندیشی در اندیشه آنها شکل می‌گیرد.

او تصریح کرد: با تلاش مرکز فوریت‌های بخش اقتصادی و اقتصاد و دارایی و اتاق بازرگانی کارهایی مؤثری انجام شد اما حمایت از بخش خصوصی باید به جد دنبال شود.

او با بیان اینکه نشانه‌هایی از حرکت رو به رشد استان ایجاد شده گفت: البته روند طولانی‌ترین را خواهیم داشت که تحول مؤثر و اثرگذاری داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بررسی معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی که توسط سازمان تأمین اجتماعی برای گلخانه داران باید اعمال شو، اظهار کرد: تا زمان رفع مشکل حق معافیت بیمه گلخانه‌داران با مسئولیت استاندار حق بیمه اعمال شود، ضمن اینکه اتاق بازرگانی این موضوع را از طریق اتاق ایران پیگیری کند.

او ادامه داد: منابع طبیعی با بخش خصوصی چالش‌هایی دارد چراکه ممکن است طرح صنعتی اجرا شود در مواردی شبیه به این اگر مالکیت منابع طبیعی احراز شود باید مشکل بخش خصوصی حل شود اما در صورت وجود معارض موضوع بررسی و از طریق دستگاه قضایی پیگیری شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز در این نشست اظهار کرد: منابع طبیعی استان و محیط‌زیست بزرگ‌ترین معارض برای طرح‌های معادن و گردشگری در استان محسوب می‌شوند.

جبار کیانی پور افزود: البته این دستگاه‌ها طبق قانون عمل می‌کنند اما در این رابطه بخش خصوصی تا حد زیادی به زحمت می‌افتد.

او با اشاره به اصلاح تبصره یک ماده ۴۷ قانون، ابراز داشت: امید است با پیگیری‌های استاندار بخش خصوصی حمایت بیشتری شود.

او ادامه داد: ما در بخش خصوصی خواستار اصلاح تبصره (۱) ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۲۰ فروردین سال ۹۱ و تأثیر آن بر کسب‌وکار هستیم.


 

کد خبر 11177

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید