هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۱۵
زمان مطالعه: 7 دقیقه

با مشارکت خیران استان البرز و اتاق کرج، 30 زندانی جرائم غیر عمد هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت امام جواد (ع) آزاد شدند. بر اساس آمارهای اداره کل زندان‌های استان البرز از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۰ زندانی بدهکار مالی و جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.


با مشارکت خیران استان البرز و اتاق کرج، 30 زندانی جرائم غیر عمد هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت امام جواد (ع) آزاد شدند. بر اساس آمارهای اداره کل زندان‌های استان البرز از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۰ زندانی بدهکار مالی و جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج گفت: هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت امام جواد (ع) با مشارکت خیران استان البرز و اتاق کرج 30 زندانی جرائم غیر عمد آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

پرهام رضایی در مراسم آزادی ۳۰ زندانی جرائم غیر عمد که به همت خیرین اتاق کرج و هم‌زمان با سالروز ولادت امام محمدتقی (ع) برگزار شد، افزود: اتاق کرج با توجه به رسالت حضور در حوزه‌های اجتماعی و همچنین فعالیت مؤثر مرکز نیکوکاری اتاق کرج در اقدامات خیرخواهانه در طرح مشارکت آزادی زندانیان غیربزهکار هم پیش‌قدم شد.

او با تأکید بر همراهی خوب هیات رئیسه اتاق کرج برای قبول مشارکت در طرح آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ادامه داد: سازمان زندان‌ها نقش مهمی در معرفی خیرین برای همراهی اتاق کرج در این امر خیر ایفا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج با تأکید بر اینکه در کوتاه‌ترین زمان مبلغ موردنیاز برای آزادی ۳۰ زندانی دربند جمع‌آوری شد، بیان کرد: درنتیجه این اقدامات درنهایت مراسم ویژه آزادی این زندانیان در سالروز ولادت امام محمدتقی (ع) انجام شد.

او با اشاره به اینکه فرصت مشارکت در کار خیر آزادی زندانیان، تجربه با ارزش و والایی بوده است، عنوان کرد: هرگونه حرکت در مسیر کار خیر به یقین ادامه دهنده کارهای نیک بعدی است، به یقین مددجویانی که امروز از زندان آزاد می‌شوند، افرادی از جامعه هستند که درنتیجه وضعیت معیشتی و اقتصادی درگیر زندان شده‌اند.

رضایی تأکید کرد: اگر وضعیت اقتصاد در کشور به سمت مثبت شدن پیش رود، به یقین کمتر با مسائلی مانند افزایش جمعیت زندانی‌های بدهکار مالی مواجه می‌شویم.

او ادامه داد: اعمال تحریم‌های ظالمانه سال‌های اخیر توسط آمریکا و دیگر دشمنان علیه ایران سبب شد که خواسته یا ناخواسته با مشکلات اقتصادی در کشور مواجه شدیم، امید است رویکردها و اتفاق‌های پیش رو نقش مهمی در تغییر شرایط کنونی ایفا کند.

رئیس اتاق کرج گفت: دشمنان هرچه کمربند تحریم‌ها علیه ایران را محکم‌تر بستند در مقابل با مقاومت بیشتر ایرانی‌ها روبرو شدند.

او در ادامه تشریح کرد: البرز باوجود بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی و فعالیت ۸۰ هزار واحد صنفی خوشبختانه شاهد مشکلات اساسی در بخش تولید و صنعت نبوده است.

رضایی تصریح کرد: باوجود عدم تأمین مواد اولیه کافی موردنیاز تولیدکنندگان و صنعتگران، بخش خصوصی با ارتباطات مؤثر خود و حس دلسوزی که نسبت به کشور دارد، اجازه نداده است که چرخه صنعت و به‌تبع آن اقتصاد کشور از حرکت باز ایستد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج با اشاره به اهمیت حضور دولتمردان در کنار بخش خصوصی عنوان کرد: انتظار ما این است که بخش دولتی فارغ از هرگونه دید متقابل در کنار فعالان بخش خصوصی برای عبور از مشکلات فعلی حرکت کنند.

او تأکید کرد: انتظار ما از بسیج هم این است که با توجه به نگاه اقتصادی کنونی در جامعه همچنان در کنار فعالان اقتصادی حرکت کند، کما اینکه امروز بسیج در افتتاح بسیاری از کارخانه‌ها مؤثر و فعال داشته است و امید است با چرخ چرخش اقتصاد شاهد رونق و شکوفایی هرچه بیشتر باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج در پایان ابراز امیدواری کرد: در آینده با فراهم شدن شرایط اقتصادی مطلوب‌تر در جامعه، فعالان اقتصادی دور هم جمع شوند تا در قالب مواردی مانند جلوگیری از صادرات مواد خام فعالیت کنند و برای کارهای عظیمی مانند ایجاد هلدینگ‌های بزرگ و افزایش سطح اشتغال‌زایی در جامعه برنامه‌ریزی داشته باشند.

 البرز رکورددار آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد است

در ادامه این مراسم، غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور هم با اشاره به اینکه تاکنون خدمات بسیار خوبی از سوی اتاق کرج انجام شده است، بیان کرد: در حوادثی مانند سیل و شیوع کرونا و کمک به ایتام مجموعه اتاق کرج تلاش بسیار زیادی کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با بیان اینکه در طرح جدید بسیج که مربوط به آزادسازی زندانیان است تاکنون در سراسر کشور ۲۰۰ نفر آزاد شدند، تصریح کرد: در حال حاضر سهم البرز ۶ برابر دیگر استان‌های کشور است و در این زمینه البرز رکورددار است.

 آزادی ۶۰۰ زندانی بدهکار مالی و جرائم غیر عمد از زندان‌های استان البرز

در بخش دیگری از این مراسم، اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌های استان البرز هم با بیان اینکه سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در کنار مراقبت و نگهداری از زندانیان دو وظیفه مهم و رسالت اساسی در قالب مباحث تربیتی و حمایتی بر عهده دارد، افزود: بدون توجه به نوع جرم و میزان مجازات زندانیان پس از ورود آنها به زندان همه حقوق شهروندی برحسب قانون و شرع ازجمله آموزش، اشتغال و مهارت‌آموزی، بهداشت و درمان، فرهنگی، تربیتی و خدمات مددکاری و … به آنها اعطا می‌شود.

او تأکید کرد: نگاه زندانبانی اسلامی به زندانیان همواره نگاهی بر اساس رأفت اسلامی و کرامت انسانی افراد است که با تکیه‌بر آموزه‌های دینی موجب تقویت باورهای مذهبی زندانیان می‌شود تا امر بازپروری و بازسازی شخصیت و همچنین بازاجتماعی شدن آنان مهیا شود.

جمیاری با بیان اینکه از جامعه و مردم انتظار می‌رود تا به زندانی بعد از آزادی به چشم شخص گناهکار نگاه نکنند، تصریح کرد: زندانی به هر جرمی که وارد زندان شده به‌حکم قانون مجازات خود را گذرانده و باید برچسب زندانی از وی برداشته شود تا شخص رها شده از بند مجدداً وارد چرخه جرم نشود.

مدیرکل زندان‌های استان البرز با تأکید بر حمایت اتاق اصناف، فعالان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و صاحبان کسب‌وکار از زندانیان آزاد شده و همکاری با مرکز مراقبت پس از خروج زندانیان گفت: بحث اشتغال زندانیان آزاد شده اهمیت بسیار بالایی دارد، چون این زندانیان دارای خانواده هستند و غفلت از آنها ممکن است سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی شود.

عضو شورای قضایی استان با تأکید بر اینکه ماندن طولانی‌مدت زندانیان جرائم غیر عمد در زندان سبب تبعاتی جبران‌ناپذیر است، ادامه داد: فضاها و امکانات در زندان‌ها محدود است و زندان‌ها نمی‌تواند جوابگوی تراکم جمعیت کیفری در این فضاها باشد، از سویی تراکم جمعیت کیفری دارای آسیب‌های بسیاری است و خانواده‌های زندانیان نیز در نبود سرپرست خود با تهدیدهای زیادی مواجه هستند، پس لازم است تا ارگان‌ها و نهادهای دیگر به کمک زندان‌ها بیایند.‌

او با اشاره به تعداد آزادی زندانیان در سال جاری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ‌بر ۶۰۰ زندانی بدهکار مالی و غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

جمیاری تصریح کرد: بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان بدهی این زندانی‌ها بود که با جلب رضایت از شکات، مبلغ آزادی آنها به کمتر از ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.‌

مدیرکل زندان‌های استان البرز گفت: امروز به مناسبت ایام مبارک ماه رجب و با همکاری و مشارکت خوب بسیج اصناف، بسیج حقوقدانان و خیرین اتاق کرج شاهد آزادی ۳۰ زندانی بدهکار مالی و جرائم غیر عمد در استان هستیم که ۲ تن از این افراد خانم هستند.‌

او بیان کرد: کل بدهی این زندانیان بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان بوده، که بخشی از آن توسط کمیته‌های صلح و سازش منجر به گذشت شاکی شده است، بخشی هم توسط مقامات قضایی تبدیل به اعسار شده و بخشی از آن در قالب تسهیلات بانکی بدون بهره و آورده مددجویان پرداخت شده و با کمک‌های اتاق بازرگانی، ستاد دیه استان، خیرین، انجمن‌های حمایت از زندانیان و مرکز نیکوکاری شهدای زندان‌ها درمجموع مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تأمین و به شکات پرداخت شده است و امروز شاهد آزادی این زندانیان هستیم.


 

کد خبر 11178

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید