هدر بالا
امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
شنبه, ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۱۵
زمان مطالعه: 5 دقیقه

مراسم تقدیر و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد با معرفی صادرکنندگان نمونه این استان برگزار شد. در این مراسم رئیس اتاق یاسوج ضمن تأکید بر رفع مشکلات حوزه صادرات، حضور صادرکنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی را یکی از مقدمات توسعه فعالیت‌های صادراتی دانست.


مراسم تقدیر و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد با معرفی صادرکنندگان نمونه این استان برگزار شد. در این مراسم رئیس اتاق یاسوج ضمن تأکید بر رفع مشکلات حوزه صادرات، حضور صادرکنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی را یکی از مقدمات توسعه فعالیت‌های صادراتی دانست.


آیین بزرگداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و صادرکنندگان نمونه استان برگزار شد. در این مراسم از شرکت‌های توسعه هلال خاورمیانه (سیمان مارگون)، شرکت آریا پالایش دنا (صادرکننده روغن تصفیه شده)، شرکت زردبند و سینره صادرکننده محصولات آرایشی و بهداشتی، سیمان یاسوج و شرکت صنایع غذایی بید زرد با اهدای لوح تقدیر و تندیس روز ملی صادرات، تجلیل به عمل آمد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه سند توسعه صادرات استان باید به‌طور مستند تدوین و مورداستفاده قرار گیرد، گفت: با برنامه‌ریزی منسجم، باید سند توسعه صادرات استان تا نیمه نخست سال آینده آماده شود.

حسین کلانتری در همایش بزرگداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: باوجود فشار و تحریم‌های اقتصادی ظالمانه، میزان صادرات کشور و به‌تبع آن در استان در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است و میانگین رشد صادرات در کشور ۱۳ درصد و در این استان ۴۷ درصد بوده است.

کلانتری بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای خواهد بود که در سال آینده با افتتاح چندین طرح جدید ازجمله پتروشیمی گچساران، میزان صادرات استان بیش از سال جاری افزایش داشته باشد.

جبار کیانی‌پور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز در این همایش به تشریح روند انتخاب صادرات کنندگان نمونه پرداخت و افزود امسال برای اولین بار اتاق‌های کشور متولی برگزاری روز ملی صادرات شده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در ادامه اظهار کرد: باید زیرساخت‌ها به‌گونه‌ای طراحی و آماده شود که افراد از تولید و درآمد مرتفع شوند.

کیانی پور گفت: باید با مشارکت بخش خصوصی و دولت توسعه پایدار را از قبل صادرات رقم بزنیم. کشورهایی در دنیا تأثیرگذار هستند که در اقتصاد بتوانند، نقشی داشته باشند.

او افزود: باید آموزش‌های لازم برای فعالین اقتصادی با روی آوردن به تجارت مدنظر قرار گیرد تا تجربه شیرین صادرات و اقتصاد را بچشند.

رئیس اتاق یاسوج بیان کرد: سهم استان از تجارت ناچیز است و به‌تازگی در حال فراگیری تجارت هستیم.

رئیس اتاق یاسوج با بیان اینکه در حوزه تجارت خارجی عقب هستیم، افزود: نباید صادرکنندگان از حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی بترسند و از هیات‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری خارجی نیز باید بیش‌ازپیش استقبال شود.

کیانی پور افزود: راه‌اندازی حمل‌ونقل توانا به توسعه صادرات ما کمک شایانی خواهد کرد.

جبار کیانی پور ادامه داد: اگر موانعی که دست و پای صادرکننده را می‌بندد، برداشته شود، صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد رونق بیشتری خواهد گرفت.

او بر توانمندسازی تشکل‌های صادراتی تأکید کرد و گفت: صادرات سیمان فقط در یک کارخانه استان ۵ میلیون دلار بوده لذا باید سبد کالاهای صادراتی را افزایش دهیم.

در ادامه این مراسم سالار حسین‌پور گفت: کالاهای صادراتی استان در ۱۰ ماهه سال جاری به لحاظ ارزش صادراتی ۴۷ و به لحاظ ۳۶ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۷ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار کالا از استان صادر شده این در حالی است که صادرات مدت مشابه سال گذشته ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار دلار بوده است.

او با بیان اینکه پودر و عصاره شیرین‌بیان، سیمان، روغن صنعتی، اسانس گیاهان دارویی ازجمله کالاهای صادراتی بوده افزود: محصولات استان به آلمان، عراق، امارات، کویت، هند سوئیس و میانمار صادر می‌شود.

این مسئول افزایش بازار هدف را از اولویت‌های سازمان صمت دانست و عنوان کرد: دلیل تفاوت صادرات استان با سایر استان‌ها عدم آماده بودن زیرساخت‌های صادراتی با توجه به جوان بودن استان و همچنین عدم استفاده از ظرفیت سازمان‌های توسعه‌ای نظیر ایمیدرو و ایدرو در بخش صنعت است.

حسین‌پور عنوان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر از ظرفیت این دو سازمان بهره بردیم و توانستیم ۱۴ پروانه اکتشافات برای ایمیدرو صادر کنیم، ضمن اینکه با استفاده از پتانسیل این سازمان‌ها دو واحد بزرگ در استان در حال احداث است.

او در پایان خاطرنشان کرد: کار اکتشاف ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از پهنای سرزمین استان تمام شده است.

در این مراسم از شرکت‌های توسعه هلال خاورمیانه (سیمان مارگون)، شرکت آریا پالایش دنا (صادرکننده روغن تصفیه شده)، شرکت زردبند و سینره صادرکننده محصولات آرایشی و بهداشتی، سیمان یاسوج و شرکت صنایع غذایی بید زرد با اهدای لوح تقدیر و تندیس روز ملی صادرات، تجلیل به عمل آمد.


 

کد خبر 11188

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید