هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
شنبه, ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ ۱۸:۱۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

احمد پورفلاح در نشست کمیسیون برندینگ اتاق مشترک ایران و ایتالیا راه عبور از اقتصاد تک محصولی را برندسازی و توجه به نشان تجاری در روند تولید و تجارت دانست.


احمد پورفلاح در نشست کمیسیون برندینگ اتاق مشترک ایران و ایتالیا راه عبور از اقتصاد تک محصولی را برندسازی و توجه به نشان تجاری در روند تولید و تجارت دانست.


نشست کمیسیون برندینگ اتاق مشترک ایران و ایتالیا با موضوع «برندملی، برند ملت» در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد. در این نشست پیرامون چرایی و چگونگی تشکیل این کمیسیون و تاثیر برندسازی بر توسعه سطح تجارت کشور بحث شد.

احمد پورفلاح، رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا برند را به‌طور کلی یک نشان تجاری نامید که به محصول، خدمت و حتی حرکت اخلاقی و معنوی برتر اشاره دارد. بر اساس گفته‌های او ایران تا سه، چهار دهه قبل در بسیاری از زمینه‌ها صاحب برند بود و در مقطعی فرش ایرانی به‌عنوان برند بدون رقیب در جهان شناخته می‌شد؛ اما با کم‌کاری و مسلط شدن دیدگاه‌های سیاسی روی پدیده‌های اقتصادی در نهایت کار به جایی رسید که طرح فرش ایرانی در سایر کشورها، تولید و به دنیا عرضه شد.

او تنها راه عبور از اقتصاد تک محصولی را ساختن برند واقعی و پرداختن به اقتصاد عنوان کرد و افزود: زمانی حجم زیادی ازهمایش‌ها و سمینارها با عناوین به ظاهر جذاب در حوزه برندینگ برگزار شد و همه شرکت‌کنندگان در ازای پرداخت وجه نشان و عنوان برند برتر را از برگزارکننده دریافت کردند و این کار، بزرگ‌ترین خیانت به برندسازی و برند ملی بود.

پورفلاح معتقد است «برند» نقش اساسی در کاهش واردات کالاهای مشابه تولید داخلی و افزایش کیفیت صادرات دارد، همانطورکه درشرایط تحریم و کاهش درآمدهای نفتی، در سایه صادرات برخی محصولات با کیفیت توانستیم بخشی از نیاز ارزی کشور را تامین کنیم.

در ادامه این نشست برنامه‌های کمیسیون برندیگ اتاق مشترک ایران و ایتالیا، نقشه راه و چشم اندازی که تهیه شده است، تشریح و دایرکتوری برندهای ایرانی عضو اتاق مشترک ایران و ایتالیا معرفی و از آنها رونمایی شد. همچنین از شرکت بوتان به عنوان نخستین عضو این دایرکتوری و تلاش‌های اثربخش و نوآورانه، تعهد، مسئولیت‌پذیری، مشتری‌مداری و الزام به یادگیری و نوآوری در عرصه تولید، تقدیر به عمل آمد.

در ادامه، اعضای هیات رئیسه اتاق ایران و ایتالیا از مجموعه دائره المعارف مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن بازدید کردند و مجموعه 4 جلدی خطی از اشعار حافظ از سوی رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا به بخش دائره المعارف مرکز رایزن اهدا شد.

برندسازی راه عبور از اقتصاد تک محصولی است

برندسازی راه عبور از اقتصاد تک محصولی است

 

کد خبر 11190

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید