هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
یکشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ۱۵:۴۵
زمان مطالعه: 5 دقیقه

رایزن بازرگانی سفارت اسپانیا در دیدار با رئیس کمیسیون فاوا اتاق ایران و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را بی‌شمار دانست و بر تمایل شرکت‌های اسپانیایی برای سرمایه‌گذاری در ایران تاکید کرد.


رایزن بازرگانی سفارت اسپانیا در دیدار با رئیس کمیسیون فاوا اتاق ایران و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را بی‌شمار دانست و بر تمایل شرکت‌های اسپانیایی برای سرمایه‌گذاری در ایران تاکید کرد.


محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران و محمد طاهری رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا میزبان رایزن بازرگانی سفارت اسپانیا بودند.

معرفی ظرفیت‌های نخستین نمایشگاه مجازی ایران و دعوت از شرکت‌های اسپانیایی برای حضور در این نمایشگاه، مهم‌ترین محور برگزاری این نشست بود و در همین زمینه مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگاه مجازی تشریح شد. در همین راستا، محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران توضیح داد: برگزارکنندگان دو مرحله برای غرفه‌داران این نمایشگاه در نظر گرفته‌اند؛ مرحله اول فقط به شرکت‌های ایرانی اختصاص دارد، زیرا این نمایشگاه به مدت سه ماه در سطح ملی برگزار می‌شود و در مرحله دوم در ماه جولای شرکت‌های خارجی علاقه‌مند می‌توانند به عنوان غرفه‌دارشرکت کنند.

او افزود: اطلاعات تکمیلی با همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا و دفتر بازرگانی سفارت اسپانیا در ایران به شرکت‌های طرفین ایرانی و اسپانیایی اطلاع‌رسانی می‌شود.

طلایی ابراز امیدواری کرد در جریان برگزاری نمایشگاه حاضر بتوانیم رویداد ملاقات‌های تجاری رودررو را به صورت آنلاین برگزار و شرکت‌های ایرانی و اسپانیایی با نیاز‌ها، توانایی‌ها و بازارطرفین آشنا شوند.

رئیس کمیسیون فاوا اتاق ایران اعلام کرد: همچنین در راستای ترویج روابط تجاری دو کشور، در حاشیه برگزاری نمایشگاه در نظر داریم یک روز یا یک هفته را به «روز کشور اسپانیا» اختصاص داده و از سفرای طرفین دعوت بعمل آوریم تا نسبت به معرفی پتانسیل‌های تجاری دو کشور سخنرانی کنند.

بعد از آن محمد طاهری، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با تأکید بر آسیب‌های شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، محدودیت‌های رفت‌وآمد و همچنین عدم امکان حضور فیزیکی، برپایی نمایشگاه های مجازی را در راستای جبران این خلاً معرفی کرد که در این بستر امکان آشنایی، تبادل اطلاعات و برگزاری رویدادهای مشترک با حضور طرفین داخلی و خارجی امکانپذیر شده است.

در این نشست، گیتی مرتضوی، مشاور کمیسیون فاوا با اشاره به افزایش طول مدت برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران از 15 روز به 3 ماه ، بر آموزش و آشنایی شرکت‌های ایرانی برای حضور در فضای مجازی و استفاده بهینه از این فرصت تاکید کرد. مرتضوی با نشان دادن بخش های مختلف سایت، در خصوص نحوه حضور بازدیدکنندگان وغرقه داران ، اهداف، امکانات تعریف شده وامکان برگزاری روز کشو‌رها  توضیح داد.

مرتضوی تاکید کرد: این رویداد اولین و مهم‌ترین نمایشگاه چند بخشی مجازی در ایران است که به هفت بخش تجارت ، صنعت و معدن ، کشاورزی و صنایع غذایی، نشر و رسانه‌های دیجیتال ، هنر و صنایع دستی و بخش فناوری و نوآوری تقسیم شده است. تخمین زده می شود که بیش از 50 هزار بازدید کننده، از جمله بازدید کنندگان خارجی، از این رویداد دیدن کنند و تعداد غرفه داران بیش از 5 هزار شرکت باشد.

رایزن بازرگانی سفارت اسپانیا با اشاره به تجربه برگزاری رویدادهای مجازی و استقبال فعالان اقتصادی از این امکانات، از ایجاد و استفاده  ازاین فضای مجازی برای حفظ ارتباطات تجاری در شرایط کنونی استقبال کرد. او همچنین با اعلام آمادگی دفتر بازرگانی سفارت اسپانیا در ایران، از اعضای حاضر در جلسه خواست تا جهت تبادل اطلاعات در خصوص نمایشگاه مجازی با این دفتر در تماس بوده و مواردی که به ترویج روابط دو کشور کمک می‌کند، اطلاع‌رسانی کنند.

در این نشست مقرر شد تا اطلاع رسانی جامعی در خصوص برگزاری این نمایشگاه از طریق کانال های مختلف خبررسانی از جمله، توییتر و سایت موسسه تجارت خارجی  کشور اسپانیا ICEX انجام پذیرد. همچنین، تاریخ برگزاری روز اسپانیا متعاقبا اعلام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، تشکل‌های بخش ‌خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با هدف کاهش تبعات اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا و همگام با تحولات دیجیتال در عرصه کسب و کارها و توقف برگزاری رویدادهای تجاری در سطح ملی و بین‌المللی، برگزاری این نمایشگاه را در دستور کار قرار داده‌اند.

«نمایشگاه مجازی، تداوم تجارت در عصر نوین»، شعار نخستین نمایشگاه مجازی ایران است و همگام با آخرین تحولات دیجیتال در کسب و کارها، با بهره‌مندی از ابزارهای فناوری، محصولات و خدمات فعالان اقتصادی کشور را به نمایش می‌گذارد. همچنین با حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی، امکان بازدیدکنندگان داخلی از اقصی نقاط کشور را فراهم ساخته و با برنامه‌ریزی صورت پذیرفته از طریق سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورها، سفارتخانه‌های خارجی مقیم تهران، اتاق‌های مشترک بازرگانی و اتاق‌های بازرگانی سایر کشورها، بازدیدکنندگان خارجی از کشورهای مختلف را پذیرا خواهد بود.

این نمایشگاه از 5 اسفند سال جاری آغاز به کار کرده است و بر اساس اعلام مسئولان نمایشگاه 30 ام فروردین ماه سال 1400 به طور رسمی افتتاح می‌شود و تا 5 خرداد سال آینده ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه مجازی نقش مهمی در حفظ ارتباطات تجاری دارد

نمایشگاه مجازی نقش مهمی در حفظ ارتباطات تجاری دارد

 

کد خبر 11200

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید