هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ۱۷:۱۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه

رئیس اتاق کرمان بر لزوم تغییر رویکرد اقتصاد این استان و هدایت منابع حاصل از سرمایه‌گذاری و فعالیت شرکت‌های معدنی و صنایع بزرگ به سمت صنایع تجدید پذیر تأکید کرد.


رئیس اتاق کرمان بر لزوم تغییر رویکرد اقتصاد این استان و هدایت منابع حاصل از سرمایه‌گذاری و فعالیت شرکت‌های معدنی و صنایع بزرگ به سمت صنایع تجدید پذیر تأکید کرد.


رئیس اتاق کرمان با تأکید بر اینکه رویکرد اقتصادی استان باید تغییر کند، گفت: باید منابع حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و سودهای به دست آمده از شرکت‌های معدنی و صنایع بزرگ به سمت صنایع تجدید پذیر هدایت شود تا پس از تمام شدن ظرفیت معادن بتوان استان را اداره کرد.

سیدمهدی طبیب زاده، در نشست کارگروه توسعه زیرساخت‌های استان کرمان افزود: در همایش معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان که قرار است در نیمه نخست سال آینده برگزار شود، باید رویکرد تغییر تمرکز استان از معادن، به سایر حوزه‌ها را دنبال کنیم.

او ادامه داد: این موضوع مهم علاوه بر کمک به زیرساخت‌ها می‌تواند به فراهم آوردن فضای سرمایه‌گذاری و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری در استان کمک کند.

طبیب زاده، اظهار کرد: یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ میدکو در انجام مسئولیت اجتماعی خود مطالعه‌ای را در زمینه حلقه‌های مفقوده اقتصاد استان انجام داده که به یکسری رئوس و اولویت‌ها رسیده و قرار است شرکت هلدینگ ثروت آفرینان به‌عنوان مرجع اصلی پروژه‌های سرمایه‌گذاری کرمان تشکیل شود.

رئیس اتاق کرمان با انتقاد از اینکه عده‌ای شرایط زیرساخت‌های استان را عادی جلوه می‌دهند، بیان کرد: خواسته یا ناخواسته استان در تأمین زیرساخت‌ها مانند آب، برق، گاز، راه و راه‌آهن مشکل دارد و باید این موضوع را بپذیریم.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه‌گذاری اتاق کرمان نیز به برگزاری همایش معرفی فرصت‌ها و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری استان در سال 1400 اشاره کرد و گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری برای ارائه در این همایش تهیه و پروژه‌ها به مدت دو روز، در قالب پنل‌های تخصصی به سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد.

علی نقوی افزود: اقدام مهم دیگر این همایش ارائه روش‌های نوین تأمین مالی پروژه‌هاست تا بتوان از صندوق پروژه، شرکت پروژه و آب در استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تأمین مالی پروژه استفاده کرد.

او با اشاره به اینکه دبیرخانه این همایش به‌زودی تشکیل و کار خود را آغاز خواهد کرد، تصریح کرد: همه طرح‌های مطالعاتی برای سرمایه‌گذاران پس از تهیه در اختیاران همه مدیران استان قرار می‌گیرد تا بهتر بتوانند سرمایه‌گذاران را راهنمایی و به روند سرمایه‌گذاری در استان کمک کنند.

در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان بیان کرد: بسیاری از مسائل موجود در حوزه سرمایه‌گذاری بدون توجه به زیرساخت‌ها در این است که سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌ای مراجعه کرده و متأسفانه بدون مطالعات لازم در زمینه تأمین آب و شرایط زیست‌محیطی و... قولی برای سرمایه‌گذاری به او داده شده است.

سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی، با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها نیز برنامه درستی برای بسته‌های سرمایه‌گذاری ندارند، اظهار کرد: باید به سندهای تدوین شده احترام گذاشت و فعالیت سرمایه‌گذار را در قالب همان سندها پیش برد.

او تأکید کرد: پروژه‌ها و زیرساخت‌های موردنیاز آنها احصا و تکمیل بخشی از آن توسط سرمایه‌گذار و بخشی توسط دستگاه مربوطه انجام شود. آیت‌اللهی موسوی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه استان سند آمایش سرزمین را که سال‌ها پیش تهیه کرده در اختیار دبیرخانه همایش مذکور قرار دهد تا مطالعه و تغییرات آن بررسی و در نشست پایان فروردین‌ماه سال آینده کارگروه، گزارش کاملی از آن ارائه شود.


 

کد خبر 11302

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید