هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ۱۳:۱۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئیس اتاق بجنورد می‌گوید: تشویق سرمایه‌گذاران به‌عنوان یک اصل مدنظر قرار نگرفته و جایگزینی رویکرد تشویقی به‌جای نگاه منفی و تنبیهی در مواجه به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ضروری است.


رئیس اتاق بجنورد می‌گوید: تشویق سرمایه‌گذاران به‌عنوان یک اصل مدنظر قرار نگرفته و جایگزینی رویکرد تشویقی به‌جای نگاه منفی و تنبیهی در مواجه به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ضروری است.


رئیس اتاق بجنورد، با تأکید بر لزوم حضور مستمر تمام مدیران عضو شورای گفت‌وگوی در جلسات این شورا، نبود بانک اطلاعاتی دقیق از تولید را مهم‌ترین مشکل در حوزه سرمایه‌گذاری بیان کرد و خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی قوی در حوزه تولید و نیازمندی‌ها شد.

سعید پورآبادی در اولین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال 1400، نبود مشوق سرمایه‌گذاری را مهم‌ترین مانع برای ورود کارآفرینان در این حوزه دانست و اظهار کرد: ما هیچ‌وقت تشویق را برای سرمایه‌گذار به‌عنوان یک اصل مهم در نظر نگرفته‌ایم و تا مقدار زیادی تنبیه را در این حوزه مدنظر داریم و سعی می‌کنیم کمک به سرمایه‌گذار را با دید منفی بررسی می‌کنیم.

او افزود: باید دستگاه‌های ذی‌ربط در سال جدید در کنار بخش خصوصی بیشتر دیده شوند و تمامی مدیرانی که عضو شورای گفت‌وگوی دولت هستند در جلسات فعالیت مستمری داشته باشند.

رئیس اتاق بجنورد گفت: امسال باید در بخش تولید به‌صورت سلیقه‌ای عمل نکنیم و تولیدکننده واقعی را حمایت کنیم و میدان را برای بخش خصوصی هموار و نگاه استانی به این حوزه داشته باشیم.

خراسان شمالی با ضعف زیرساخت‌های حمل‌ونقل مواجه است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست، ضعف زیرساخت‌های حمل‌ونقل در این استان سرمایه‌گذاری در سایر حوزه‌ها نیز تحت شعاع خود قرار داده است.

محمود قنبری خواستار ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی و اتوبان‌سازی در استان خراسان شمالی شد و اظهار کرد: در شرایط فعلی شبکه ریلی ارزان‌ترین شبکه حمل‌ونقلی در کشور محسوب می‌شود که این استان از داشتن این ظرفیت محروم است.

او بروکراسی اداری، قوانین دست‌وپا گیر و محدودیت اختیار بانک‌های دولتی را از موانع سرمایه‌گذاری در این استان برشمرد و خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با توجه به افزایش میزان تورم، باید اختیار بانک‌ها در سقف پرداخت تسهیلات افزایش یابد تا بتوانند تسهیلات مناسب به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان پرداخت کنند.

قنبری خاطرنشان کرد: محدودیت سقف پرداختی تسهیلات از سوی بانک‌های استان، موجب می‌شود تا پرونده‌ها برای تأیید به مرکز ارسال شود و این روند پرداخت‌ها را طولانی و با شرایط تورمی حاکم بر کشور سرمایه‌گذاران را با مشکل مواجه می‌کند.

او خواستار افزایش سقف پرداختی بانک‌های استان خراسان شمالی از سوی بانک‌های عامل شد.


 

کد خبر 11333

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید