هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ۱۳:۴۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

پرهام رضایی، رئیس اتاق کرج معتقد است: سیاست‌هایی نظیر عرضه مواد اولیه داخلی با نرخ مناسب، مصداق حمایت از تولید داخلی و مانع‌زدایی است و موجب کوتاهی دست دلالان خواهد شد.


پرهام رضایی، رئیس اتاق کرج معتقد است: سیاست‌هایی نظیر عرضه مواد اولیه داخلی با نرخ مناسب، مصداق حمایت از تولید داخلی و مانع‌زدایی است و موجب کوتاهی دست دلالان خواهد شد.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج با بیان اینکه عرضه مواد اولیه داخلی با نرخ مناسب مصداق حمایت از تولید داخلی و مانع‌زدایی‌ها بوده و به‌عنوان یک اولویت مطرح است، گفت: به‌یقین این پشتیبانی‌ها از صنعت ایران سبب کوتاهی دست دلالان است.

پرهام رضایی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، اظهار کرد: ادامه نام‌گذاری مرتبط با بخش تولید از سوی مقام معظم رهبری نشان از اهمیت بخش تولید و نگاه ویژه ایشان به این بخش مهم و راهبردی دارد.

او افزود: تداوم نام‌گذاری‌ها با موضوع اقتصادی اهمیت ویژه تولید را می‌رساند و این موضوع تکلیف را بر مسئولان متولی سنگین‌تر می‌کند.

رئیس اتاق کرج با بیان اینکه مانع زدایی از خواسته‌های به‌حق صنعتگران است، بیان کرد: ثبت یک برند تجاری در کشور به زمان زیادی نیاز دارد، از سویی دیگر یکی از مشکلات در مسیر راه‌اندازی یک کسب‌وکار طی مراحل اداری برای صدور مجوزهای لازم است.

رضایی با بیان اینکه اتاق کرج برای تحقق منویات رهبری معظم انقلاب در زمینه مانع زدایی کارگروهی تشکیل می‌دهد، گفت: صنعتگر به جزء تولید نباید دغدغه دیگری داشته باشد.

او با بیان اینکه یکی از موارد پشتیبانی‌های مدنظر مقام معظم رهبری می‌تواند تسهیل گیری در تهیه مواد اولیه تولید در شرایط تحریمی باشد، گفت: یکی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر تولیدکنندگان با آن مواجه بوده‌اند، بحث تهیه مواد اولیه بدون دغدغه و خرید بیشتر نرخ معمول در بازار از دلالان است.

رئیس اتاق کرج با اشاره به اهمیت تشکیل سازوکاری جامع برای شرکت‌هایی که از مواد اولیه داخلی استفاده می‌کنند تا دست دلالان و واسطه‌ها برچیده شود، تصریح کرد: برخی از مواد اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی و صنعتی در داخل کشور به‌راحتی قابل تأمین است، اما تولیدکنندگان برای تهیه آن‌هم مشکلاتی دارند و باید مواد اولیه را بسیار بیشتر از قیمت واقعی از دست دلالان و واسطه‌ها تهیه کنند.


 

کد خبر 11334

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید