هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
شنبه, ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ۱۵:۱۵
زمان مطالعه: 6 دقیقه

رئیس اتاق اهواز در نشست شورای گفت‌وگوی خوزستان اعلام کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام استان، اختصاص نهاده به مرغداری‌ها و کارخانجات خوراک دام تسهیل می‌شود.


رئیس اتاق اهواز در نشست شورای گفت‌وگوی خوزستان اعلام کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام استان، اختصاص نهاده به مرغداری‌ها و کارخانجات خوراک دام تسهیل می‌شود.


رئیس اتاق اهواز با اشاره به مشکلات پیشروی برخی مرغداری‌ها و کارخانجات تولید خوراک دام گفت: فرآیند اختصاص نهاده به این واحدها با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل امور پشتیبانی امور دام استان تسهیل می‌شود.

شهلا عموری در پنجاه و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در استانداری خوزستان اظهار کرد: برخی از کارخانجات تولید خوراک دام در استان به دلیل مشکلات اداری موفق به دریافت نهاده نشده‌اند.

وی ادامه‌ داد: در همین راستا مقرر شد برابر دستور استاندار خوزستان این موضوع هرچه سریع‌تر در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل پشتیبانی امور دام خوزستان قرار گیرد و طی مدت ۲ هفته نسبت به جبران مشکلات پیش‌آمده اقدام شود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با بیان اینکه ۱۸ کارخانجات تولید خوراک دام در استان خوزستان فعالیت دارند گفت: رویه صدور حواله اختصاص نهاده و همچنین تحویل محموله‌ها به کارخانجات با فاصله زمانی طولانی همراه است که بر اساس مصوبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این فرآیند باید اصلاح شود.

عموری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرآیند اختصاص نهاده‌های طیور که از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شوند گفت: تولیدکنندگان مرغ استان در زمینه دریافت سهمیه‌های مربوطه نیز دچار مشکلاتی بودند و خواستار تأمین و بارگیری نهاده‌ها از محل این بندر شدند.

رئیس اتاق اهواز ادامه داد: این در حالی است که بخش قابل‌توجهی از نهاده‌های طیور استان از بنادر اداره کل پشتیبانی امور دام استان در شهرستان شوش تأمین و بارگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بندر امام خمینی (ره) کار ضدعفونی خودروهای حمل بار برابر ضوابط بهداشتی انجام می‌شود یادآور شد: این خواسته تولیدکنندگان گوشت مرغ در استان با توجه به پیشگیری از انتقال بیماری‌های احتمالی از طریق خودروهای حمل بار به مرغداری‌ها مطرح گردید.

عموری یادآور شد: همچنین اداره کل امور پشتیبانی امور دام استان خوزستان مکلف شد که نسبت به اجازه ایجاد انبار در محل بندر امام خمینی (ره) جهت انتقال نهادها به محل موردنظر تولیدکنندگان اقدام کند و در صورت امکان نیز انبارهای دیگری در مناطق مختلف از استان جهت تسهیل در روند اختصاص سهمیه به تولیدکنندگان در نظر گرفته شود.

رئیس اتاق اهواز همچنین به انتقاد مدیریت ارشد استان نسبت به محاسبه کرایه حمل نهاده‌ها و اخذ آن توسط اداره کل پشتیبانی امور دام خوزستان اشاره کرد و افزود: در این رابطه مقرر شد که کرایه حمل این نهاده اصلاح شود.

وی تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف‌کننده کرایه حمل نهاده‌های طیور را بر اساس نرخ نامه‌ای کلی تعیین کرده است که بابت هر کیلو نهاده هزینه‌های مازادی به تولیدکنندگان مرغ در استان تحمیل شده است.

عموری یادآور شد: در این خصوص قرار است استاندار خوزستان با وزیر جهاد کشاورزی به‌منظور اصلاح رویه محاسبه کرایه حمل نهاده‌ها ویژه تولیدکنندگان مرغ استان مکاتبه و مذاکره کند.

بر اساس این گزارش، طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان ازاین‌پس مرغداران به میزانی که مرغ به کشتارگاه‌ها عرضه می‌کنند نهاده و سایر خدماتی دولتی ازجمله دارو دریافت خواهند کرد.

اولویت مصرف گندم مرغوب تولیدی خوزستان با کارخانجات آرد داخلی است

استاندار خوزستان در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه گندم تولیدی استان ازجمله گندم‌های مرغوب کشور محسوب می‌شود گفت: اولویت مصرف این نوع گندم‌ها با کارخانجات تولید آرد داخل استان است و انتظار شرکت بازرگانی دولتی ایران برای خروج این محصول از خوزستان باید در حد معقول باشد.

قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: در راستای تولید آرد با کیفیت لازم است کارخانجات در فصل خرید گندم تضمینی نیز مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: از اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان خواسته می‌شود که شرایطی را فراهم کند تا کارخانجات آرد استان بتوانند با مخلوط کردن گندم مرغوب و متوسط نسبت به تولید آرد با کیفیت خوب در استان اقدام کنند.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان تصریح کرد: از مسئولان شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران خواسته می‌شود که ابتدا نیاز استان به چنین گندم‌هایی را موردتوجه قرار دهند.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه از مواضع اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با محوریت اختصاص سهمیه گندم با کیفیت به کارخانجات تولید آرد استان توسط مجموعه مدیریت ارشد خوزستان با جدیت حمایت می‌شود افزود: انتقال گندم با کیفیت خوزستان به دیگر استان‌های کشور نباید باعث بروز مشکل و چالش در روند تولید آرد و عرضه نان با کیفیت در خوزستان گردد.

سیاست‌های دولتی در خوزستان به نفع بخش خصوصی در حال تغییر است

رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس با ابراز رضایتمندی از رویه‌های مربوط به پیگیری مطالبات و خواسته‌های بخش خصوصی توسط مجموعه مدیریت ارشد استان گفت: بخش خصوصی توجه داشته باشد که سیاست‌های دولتی در استان به نفع بخش خصوصی با تغییرات مثبتی همراه است.

سید کریم حسینی در بخش دیگری از پنجاه و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان اظهار کرد: در مدت کوتاهی شاهد هستیم که دیدگاه مجموعه مدیریت ارشد استان نسبت به حمایت از بخش خصوصی با تغییرات ملموس و اساسی همراه شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر میدان پیگیری مطالبات و رفع موانع اقتصادی مربوط به خوزستان از داخل استان به مرکز کشور، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ملی تغییر کرده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس تصریح کرد: تفاوت‌های صورت گرفته نسبت به گذشته با تغییرات مثبت به نفع بخش خصوصی شاهد هستیم که این رویه قابل‌تقدیر است.


 

کد خبر 11341

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید