هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
سه شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و سریلانکا از برنامه‌ریزی برای گسترش 10 برابری حجم مبادلات با کشور سریلانکا خبر داد.


رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و سریلانکا از برنامه‌ریزی برای گسترش 10 برابری حجم مبادلات با کشور سریلانکا خبر داد.


نخستین جلسه کمیته مشترک بازرگانی ایران و سریلانکا در اتاق ایران با حضور سرپرست معاونت بین‌الملل اتاق ایران و رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و سریلانکا و اعضای این کمیته برگزار شد.

در ابتدای جلسه فرزاد مهرانی، سرپرست معاونت بین‌الملل اتاق ایران به ارائه گزارشی از تشکیل این کمیته پرداخت و تأکید کرد: تسهیل تجارت و پیگیری رفع موانع تجاری از مهم‌ترین اهداف تشکیل کمیته‌ها زیر نظر معاونت بین‌الملل اتاق ایران است.

او بیان کرد: در اتاق ایران ظرفیت‌های زیادی برای کمک به تجار وجود دارد که کمیته مشترک به‌عنوان یک شبکه مشورتی بخشی از این ظرفیت است و آن‌ها می‌توانند در راستای رفع مشکلات تجاری خود از آن استفاده کنند.

مهرانی یکی از ویژگی‌های تشکیل کمیته ایران و سریلانکا را ایجاد فضای همدلی بین شرکت‌های فعال در کشور سریلانکا دانست و افزود: اجماع در کمیته و حرکت جمعی می‌تواند زمینه‌ای برای شنیدن دغدغه‌های فعالین تجاری باشد و در این کمیته می‌توان با نگاه به خرد جمعی موضوعات را پیگیری کرد.

در ادامه این جلسه مهرزاد لیموچی رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و سریلانکا گفت: مجموعه گروه مهندسی فراب یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در کشور سریلانکا است که بیش از 30 سال در حوزه انرژی در داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کند. همچنین این شرکت در اجرای مگا پروژه‌های بین‌المللی و صادرات خدمات فنی و مهندسی نقش‌آفرینی بسزایی دارد به نحوی که 9 سال متوالی به عنوان شرکت نمونه صادرکننده خدمات فنی و مهندسی از سوی سازمان توسعه تجارت معرفی شده است.

او ادامه داد: شرکت‌های حاضر در کمیته مشترک ایران و سریلانکا می‌توانند از ظرفیت‌ها و تجارب 12 ساله گروه فراب در کشور سریلانکا، جهت حضور موثرتر در این کشور استفاده کنند.

 لیموچی تأکید کرد: در یک چشم‌انداز و برنامه‌ریزی دقیق گسترش 10 برابری حجم مبادلات با کشور سریلانکا در دستور کار کمیته قرار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه، مهدی رنگ رونا نایب‌رئیس کمیته و دزفولی مدیر پروژه شرکت فراب در سد و نیروگاه اومااویا سریلانکا به ارائه گزارشی از وضعیت این پروژه و اقدامات فراب در آن پرداخته و درباره چگونگی حضور در بازارهای این کشور پیشنهاداتی ارائه کردند.

همچنین محمد دلداری نماینده وزارت امور خارجه در کمیته مشترک ایران و سریلانکا نیز به واکاوی اوضاع سیاسی و روابط دیپلماتیک و مسائل کلان اقتصادی دولت سریلانکا پرداخت. در همین رابطه تعدادی دیگر از تجار و بازرگانان ایرانی فعال در کشور سریلانکا نیز به تشریح شرایط حضور در کشور هدف و دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

در پایان جلسه نیز رامین آریان راد دبیر اجرایی کمیته مشترک بازرگانی ایران و سریلانکا ضمن تشکر از اتاق ایران به خاطر تشکیل این کمیته، از برنامه‌ریزی دقیق جهت حل مشکلات تجار کشورمان خبر داد و گفت: در اولین گام بنا داریم تا در جلسه آینده کمیته با دعوت از سفیر دولت سریلانکا در تهران از نزدیک دغدغه‌های تجار فعال در این کشور را بررسی و پیگیری کنیم.


 

کد خبر 11811

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید