هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۳۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

هیاتی از فعالان حوزه فولاد از اتاق بازرگانی سلیسیای لهستان طی حضور در اتاق ایران با همتایان خود دیدار کردند. در این نشست پیشنهاد تولید مشترک فولاد در ایران مورد تاکید قرار گرفت.


هیاتی از فعالان حوزه فولاد از اتاق بازرگانی سلیسیای لهستان طی حضور در اتاق ایران با همتایان خود دیدار کردند. در این نشست پیشنهاد تولید مشترک فولاد در ایران مورد تاکید قرار گرفت.


اتاق ایران میزبان هیاتی از فعالان حوزه فولاد به سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی سلیسیای لهستان بود. در دیدار بین فعالان اقتصادی دو کشور پیشنهاد تولید مشترک فولاد بین ایران و لهستان مطرح شد. به باور رئیس اتاق مشترک ایران و لهستان، تولید مشترک فولاد بین دو کشور می‌تواند سطح مبادلات تجاری را نیز گسترش دهد.

در این دیدار که هماهنگی‌های آن توسط اتاق مشترک بازرگانی ایران و لهستان انجام شده بود، نمایندگان وزارت امور خارجه، بانک توسعه صادرات، سازمان توسعه تجارت ایران و اعضای تشکل‌های مرتبط حضور داشتند.  

در این جلسه نیلوفر اسدی، مدیر اداره روابط دوجانبه و چندجانبه اتاق ایران، ضمن اشاره به پتانسیل‌های همکاری دو کشور در حوزه فولاد گفت: در سال 1400 ایران توانست بیش از 12میلیون تن فولاد صادر کند و قابلیت صادرات حداقل یک چهارم حجم تولیدی خود را دارد.

او با نگاهی به فرصت ایجاد شده برای جایگزینی ایران به جای روسیه برای حضور در بازار کشورهای اروپایی، ابراز امیدواری کرد: دو کشور با توجه به ظرفیت‌های موجود بتوانند روابط تجاری خود را در حوزه فولاد افزایش دهند.

در ادامه رحیم بنامولایی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و لهستان، فرصت حضور این هیات تجاری در ایران را بسیار ارزشمند شمرد و تصریح کرد: با شرایط کنونی و بحران اخیر تامین بسیاری از محصولات از جمله فولاد در اروپا سخت شده است. حال امیدواریم دو طرف بتوانند با استفاده از موقعیت موجود، حجم صادرات فولاد ایران به لهستان را افزایش دهیم.

این فعال اقتصادی پیشنهاد داد: در راستای افزایش مبادلات تجاری دو کشور امکان سرمایه‌گذاری مشترک ایران و لهستان در تولید و صادرات فولاد فراهم شود تا با تولید مشترک فولاد در ایران، شاهد صادرات این محصول به کشورهای منطقه باشیم.

در این بین ریشارد تروژانسکی، رئیس اتاق بازرگانی سلیسیا نیز با اشاره به پیشینه خوب همکاری ایران و لهستان، ابراز امیدواری کرد که سفر این هیات موجب استحکام هر چه بیشتر روابط فرهنگی و تجاری دو کشور شود.

در ادامه این نشست، نصرالله ایزدپناه، نماینده کمیسیون صنایع اتاق ایران ضمن اشاره به 25 درصد افزایش صادراتی محصولات فولادی ایران در سال گذشته، مهم‌ترین مقاصد فولاد ایران را کشورهای حاشیه خلیج فارس و چین عنوان کرد.

بر اساس اظهارات او محصولات فولاد ایرانی بر مبنای استاندارد EN اروپا تولید می‌شود و محصولات نهایی شرکت‌های بازرسی زیادی در ایران بر کیفیت فولاد تولیدی کنترل دارند. از طرف دیگر دو نکته در معاملات تجاری در حوزه بازرگانی فولاد مهم است؛ اول، نوع پرداخت و پرداخت وجوه صادرکنندگان ایرانی توسط شرکت‌های لهستانی در لهستان یا کشورهای اروپایی و دوم، مسائل گمرکی و عوارض صادرات فولاد که باید خریدار و فروشنده به این مسئله توجه کنند.

در بخش دیگری از این نشست اعضای هیات لهستانی ظرفیت‌ها و پیشنهادهای خود را برای همکاری مشترک با طرف‌های ایرانی تشریح کردند.


 

کد خبر 11825

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید