هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
یکشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۴۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سفیر جمهوری فنلاند در تهران با اشاره به ظرفیت‌های این کشور در تکنولوژی‌های نوین به‌ویژه در حوزه محیط‌زیست و مدیریت پسماند و منابع آبی، از آمادگی کشورش برای ارائه بدون محدودیت این فناوری‌ها به ایران خبر داد.


سفیر جمهوری فنلاند در تهران با اشاره به ظرفیت‌های این کشور در تکنولوژی‌های نوین به‌ویژه در حوزه محیط‌زیست و مدیریت پسماند و منابع آبی، از آمادگی کشورش برای ارائه بدون محدودیت این فناوری‌ها به ایران خبر داد.


سفیر جمهوری فنلاند در تهران در جریان سفر به مازندران، در جمع فعالان اقتصادی ایران و اعضای هیات نمایندگان اتاق ساری حاضر شد و با برشمردن ظرفیت‌های این کشور در زمینه تکنولوژی‌های نوین به‌ویژه در مدیریت پسماند و منابع آبی، اعلام کرد: فنلاند علاقه‌مند است که این دانش و فناوری‌ها را بدون هیچ محدودیتی در اختیار ایران قرار بدهد.

 کاری کاهیلیوتو، سفیر جمهوری فنلاند در تهران افزود: عمده انتقال فناوری و تکنولوژی‌های نوین به کشورهای علاقه‌مند در زمینه مدیریت آب و منابع آبی، پسماند، مدیریت انرژی، و محیط‌زیست است ما بنای سرمایه‌گذاری نداریم.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی که در جلسه عنوان شده است را در اختیار اتاق فنلاند و هلسینکی قرار می‌دهد و استان‌های گیلان و مازندران برای حل تهدیدات زیست‌محیطی می‌توانند روی فنلاند و دانش فنی و تکنولوژی‌های پیشرفته آن حساب کنید.

وی همچنین با توجه به وجود شرکت‌های مرتبط با صنعت طیور و اختصاصاً مرغداری در مازندران اعلام کرد که فنلاند می‌تواند دانش مدیریت ضایعات در این شرکت‌ها را در اختیارشان قرار بدهد.

سفیر جمهوری فنلاند در تهران از اینکه به‌طور ویژه در صنایع چوب و کاغذ مازندران از فناوری این کشور استفاده می‌شود ابراز خرسندی و اعلام کرد که بازدیدی را از این شرکت در برنامه دارد و مایل است تا تجربیات جدیدتری را در صورت علاقه‌مندی، در اختیارشان بگذارد.

پیشنهاد برگزاری جلسات مشترک وبیناری بین صاحبان تکنولوژی در فنلاند و صاحبان صنایع در مازندران

عبداله مهاجر دارابی رئیس اتاق ساری نیز با برشمردن ظرفیت‌های استان مازندران و به‌طور خاص در حوزه کشاورزی و ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین برای افزایش محصول در سطح زیر کشت، کاهش مصرف آب و تبدیل ضایعات و پسماند کشاورزی به محصولات جدید، عنوان کرد که فنلاند می‌تواند در این زمینه به استان کمک کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های کاری فنلاند مشخص و مهم‌ترین شاخصه آن نیز داشتن تکنولوژی‌هایی برای مدیریت انرژی، چوب و تبدیل ضایعات آن به مواد کاربردی است؛ خواستار برگزاری جلسات وبیناری با حضور صاحبان تکنولوژی و متقاضیان استفاده از این دانش در استان، شد و عنوان کرد که بسیاری از اطلاعات طرفین از این طریق انجام می‌گیرد.

رئیس اتاق ساری یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم مازندران را در حوزه گردشگری اعلام و اظهار کرد: با توجه به اینکه فنلاند در زمینه گردشگری هوشمند نیز دارای تجارب خوبی است، مازندران می‌تواند در این مهم از تجربیات فنلاند استفاده کند.

در این جلسه تعدادی از فعالان اقتصادی استان مازندران با برشمردن ظرفیت‌های تجاری خود، خواستار همکاری با فنلاند در زمینه تکنولوژی‌های نوین زیست‌محیطی و زیست‌فناوری (کاهش ضایعات، مدیریت ضایعات، کاهش یا حذف آلایندگی‌ها، مدیریت مصرف آب، تصفیه فاضلاب و ...) شدند.


 

کد خبر 12040

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید