هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
سه شنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۱۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس اتاق تبریز با اشاره به اینکه رونق اقتصاد در شرایط موجود منوط به توسعه صادرات است، گفت: تجهیز زنجیره لجستیک پیش‌نیاز صادرات بوده و این مسئله از مهم‌ترین خواسته‌های فعالان اقتصادی است.


رئیس اتاق تبریز با اشاره به اینکه رونق اقتصاد در شرایط موجود منوط به توسعه صادرات است، گفت: تجهیز زنجیره لجستیک پیش‌نیاز صادرات بوده و این مسئله از مهم‌ترین خواسته‌های فعالان اقتصادی است.


رئیس اتاق تبریز، ضمن تقدیر از اقدامات وزارت امور خارجه در راستای فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی، اظهار کرد: ما اکنون در شرایط رکود تورمی قرار داریم و تنها عاملی که موجب رونق بخشیدن به اقتصاد می‌شود، افزایش میزان صادرات است.

یونس ژائله در دیدار با دستیار وزیر امور خارجه با بیان اینکه نبض اقتصاد جمهوری اسلامی ایران وابسته به کشتیرانی است، تأکید کرد: مشکلات موجود در بحث حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها ازجمله در بحث کشتیرانی باید حل شود؛ چراکه ما برای صادرات به بسیاری از کشورها نیازمند داشتن حمل‌ونقل دریایی هستیم و باید از این طریق زنجیره لجستیکی را فعال کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان سربازان عرصه اقتصاد نیازمند داشتن سلاح در این عرصه هستیم که یکی از مهم‌ترین سلاح‌های ما داشتن امکانات لجستیکی و حمل‌ونقل است.

ژائله در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: تجار و تولیدکنندگان ایرانی محبوبیت زیادی در بازار جهانی دارند چراکه محصولات و تولیدات ما به لحاظ کیفی و کمی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد اما مشکل اصلی ما کسانی هستند که سر راه فعالان اقتصادی موانعی ایجاد می‌کنند.

او همچنین گفت: دولت باید به بخش خصوصی ایمان داشته باشد چراکه بدون یاری و همراهی بخش خصوصی هیچ دولتی نمی‌تواند موفقیتی را کسب کند.

تعدد مراکز تصمیم‌گیری در حوزه اجرایی

دستیار وزیر امور خارجه نیز طی سخنانی گفت: هدف اصلی ما برقراری ارتباط و تعامل با همسایگان در راستای شعارهای دولت است.

عبداله سهرابی ادامه داد: متأسفانه ظرفیت‌های مغفول زیادی در استان‌ها وجود دارد که حتی بسیاری از مسئولین اطلاعی از این ظرفیت‌ها ندارند.

او تأکید کرد: اکنون فرصت‌های بسیار زیاد و بی‌نظیری در آذربایجان شرقی و تبریز وجود دارد و ما به دنبال هماهنگ کردن ۲۹ دفتر استانی و چهار منطقه آزاد با فعالان بخش خصوصی هستیم و یکی دیگر از مشکلات ما تعدد مراکز تصمیم‌گیری در حوزه اجرایی است.


 

کد خبر 12052

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید