هدر بالا
امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
سه شنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۴۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه

در جریان سفر هیات تجاری دیاله عراق به استان ایلام، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام و رئیس اتاق بازرگانی دیاله عراق، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.


در جریان سفر هیات تجاری دیاله عراق به استان ایلام، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام و رئیس اتاق بازرگانی دیاله عراق، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.


تفاهم‌نامه همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام و اتاق بازرگانی دیاله عراق به امضای روسای دو اتاق رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه در پنج ماده و در دو نسخه فارسی و عربی تدوین شده و به امضای شعبان فروتن، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام و محمد سامی حمید ملاجواد، رئیس اتاق بازرگانی دیاله عراق رسیده و قابلیت اجرایی خواهد داشت.

رئیس اتاق ایلام در مراسم امضای این تفاهم­نامه گفت: این یادداشت تفاهم دو ساله بوده و با صلاحدید و رضایت دو طرف تمدید و اصلاح خواهد شد.

شعبان فروتن تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین باید برای افزایش، تقویت و توسعه تجارت و مراودات اقتصادی و صدور خدمات فنی مهندسی با یکدیگر تلاش کنند.

وی اظهار کرد: تلاش برای شتاب بخشی در راه‌اندازی بازارچه هلاله شمالی به‌منظور فعال‌سازی این بازارچه از طریق مقامات دو کشور به‌ویژه عراق و تلاش برای برگزاری نمایشگاه در حوزه معرفی توانمندی‌های اقتصادی – تجاری با حضور فعالان اقتصادی دو استان نیز از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

رئیس اتاق ایلام افزود: همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است دو طرف در راستای جذب سرمایه‌گذار در اجرای طرح‌های مشترک اقتصادی با هدف تأمین کالاهای مورد نیاز به‌ویژه بازار دیاله همکاری داشته باشند.

فروتن تأکید کرد: دو اتاق بازرگانی توافق کردند یک هیاتی در اتاق بازرگانی ایلام تشکیل شود و کار آن هماهنگی بین بازرگانان و صاحبان کسب‌وکار از جمله صنعتگران، کشاورزان و ... در جهت صادرات و واردات کالاهای مختلف و خدمات لازم و تأسیس کارخانجات متنوع در دو کشور تحت نظارت مرکز داوری دو اتاق برای دفاع از حقوق بازرگانان و صنعتگران و کشاورزان باشد.


 

کد خبر 12055

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید