هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۵۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت نفت روز دوشنبه در واکنش به افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا که از تولید بالاتر این کشور حکایت دارد، کاهش یافت، اما همچنان نزدیک به بالاترین رکورد سه سال گذشته قرار دارد.

افزایش قیمت نفت در معاملات
 

 قیمت نفت روز دوشنبه در واکنش به افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا که از تولید بالاتر این کشور حکایت دارد، کاهش یافت، اما همچنان نزدیک به بالاترین رکورد سه سال گذشته قرار دارد.

بهای معاملات آتی نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، ۳۹ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۴.۲۵ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت با ۲۱ سنت یا حدود ۰.۳ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی روز جمعه، به ۶۷.۸۹ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به چشم انداز بازگشت مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تداوم اجرای توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک قرار دارد.

به گفته ماکیل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، معاملات در صبح دوشنبه کاهش اندکی داشت، اما حجم معاملات پایین بود و فروش چندانی وجود نداشت. روند کلی مثبت است و احتمال بالا رفتن قیمت‌ها در معاملات روز جاری وجود دارد.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۷ آوریل ۵ حلقه افزایش یافته و به ۸۲۵ حلقه رسیده که بالاترین سطح از مارس سال ۲۰۱۵ است.

اختلاف قیمت وست تگزاس اینترمدیت با برنت از حدود سه دلار در ابتدای مارس به بیش از ۶ دلار طی دو ماه گذشته رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت آمریکا بیش از یک چهارم از اواسط سال ۲۰۱۶ افزایش یافته و به بیش از ۱۰.۵۴ میلیون بشکه در روز رسیده و از تولید عربستان که حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز است، پیش افتاده است. تنها روسیه اکنون تولید بیشتری دارد که به حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

اما تحت تاثیر دورنمای تحریم‌های آمریکا، برنت از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون ۶ درصد و وست تگزاس اینترمدیت حدود ۵ درصد رشد قیمت داشته است.

 

کد خبر 7747

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید