هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۵۶
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اجحاف در برخی از مراکز تولیدی علیه بانوان در پرداخت دستمزد و ساعات بالای کار، برده داری جدید است. نکته زجر آور حضور بانوان بدون دریافت حقوق کافی در مراکز تولیدی است.

زجر حقوق زنان در مراکز تولیدی
 

به گزارش اتاق 24 ، یک عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اجحاف در برخی از مراکز تولیدی علیه بانوان در پرداخت دستمزد و ساعات بالای کار، برده داری جدید است.

 احمد امیرآبادی فراهانی شامگاه دوشنبه در آئین نخستین همایش تجلیل از بانوان کارآفرین استان قم با اشاره به جایگاه بانوان در عرصه اشتغال عنوان کرد: بخشی از تعالی کشور را مدیون بانوانی می دانیم که همچون مردان موفق در مسیر توسعه و پیشرفت تلاش می کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: بی شک در کنار مردان موفق، زنانی تلاش گر حضور دارند که سکان‌دار عرصه کار و تلاش و تولید هستند.

وی خاطرنشان کرد: زنانی که در زندگی تلاش و حمایت کردند و راه را برای مردان هموار ساخته اند، این بانوان نقش موثر و مستقیمی در پیشرفت کشور داشته اند.

امیرآبادی بیان کرد: نگاه نظام اسلامی به زن بر شخصیت دادن و توجه به منزلت و جایگاه او استوار است؛ همچنین بانوان نقش موثری در پیشرفت دارند و علاوه بر اینکه مادر و همسری خوب در خانواده می باشند می توانند یک مدیر خوب در جامعه نیز باشند.

وی اظهار داشت: این بانوان در جامعه به عنوان یک کارمند و پزشک و معلم خوب نقش آفرینی می کنند، در این راستا حاکمیت و دولت باید فضا را برای حضور بانوان در جامعه مهیا کنند.

این عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آن چه تاکنون در جهت اشتغال بانوان در کشور صورت گرفته کافی نیست، باید زمینه را مناسب تر کرد تا زنان در فضای جامعه با حفظ حرمت و منزلت نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه در مجلس برای حضور بانوان پیش‌ینی‌های خوبی داشته ایم و قانون مشخصی را تصویب کرده ایم که دولت باید آن را اجرا کند.

امیرآبادی عنوان کرد: یکی از نکاتی که ما را زجر می دهد و متاسفانه در سطح استان نیز وجود دارد حضور بانوان بدون دریافت حقوق کافی در مراکز تولیدی است.

وی خاطرنشان کرد: من به مراکز تولیدی سر زده ام برخی از بانوان از نظر ساعت کار بیش از حد قانونی مشغول به کار هستند و هم از نظر دریافتی، حقوق کم دریافت می کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اجحاف در برخی از مراکز تولیدی علیه بانوان در پرداخت دستمزد و ساعات بالای کار، برده داری جدید است.

وی بیان کرد: این نگاه باید تغییر کند، مرد و زن در کارخانه هیچ تفاوتی با هم از نظر شغلی و سختی کار ندارند، نباید بیش از ساعت کاری خانم ها را در محیط کار نگاه داشت و حقوقی کمتر از آقایان به آن ها داد.

امیرآبادی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار و بازرسین باید با این افرادی که برده‌داری جدیدی را پیش می برند برخورد کنند، در این باره باید کرامت و شان و جایگاه بانوان در مراکز تولیدی و رفاه و آسایش و حقوق مکفی آن ها تامین گردد.

وی اظهار کرد: ما حتما این مشکل را در استان پیگیری می کنیم و در این باره تذکرات لازم را نیز داده ایم با بازرسی های مداوم نسبت به این موضوع باید توجه شود، مسئولان خود را جای خانواده ها قرار دهند که زنان و دختران شان از صبح زود به مراکز تولیدی می روند و تا 12 ساعت با حقوق ناچیز 400 هزار تومان کار می کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این ظلم در حق بانوان است و نباید تحمل کرد من از این اجحاف در حق بانوان پوزش می طلبم از طرفی از مسئولان تقاضا داریم نسبت به این مسائل پیگیری داشته باشند.

وی گفت: وظیفه حاکمیت این است که مشاغل بانوان را ساماندهی کند و در رشته های دانشگاهی نسبت به نیاز جامعه توجه ویژه ای به بانوان داشته باشند؛ یکی از دغدغه ها درقم کمبود بانوان در بخش های درمانی همانند سونوگرافی است، اگر بانوان به سمت رشته های مورد نیاز هدایت شوند بخش زیادی از مشکلات حل می شود.

امیرآبادی افزود: برای رشته های بانوان که با حفظ شان و منزلت وارد عرضه اجتماعی شوند باید برنامه ریزی شود تا این گونه گرفتار نشویم بی شک مشکلاتی در برنامه ریزی و گزینش ها و پذیرش ها وجود دارد که بعضا پرستار خانم کم داریم و یا بخشی از پرستاران در بخش های مردانه فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: ما در کشوری اسلامی هستیم و باید اهتمام ویژه ای نسبت به منزلت بانوان در اشتغال صورت پذیرد، در این باره مسئولان درست برنامه ریزی کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در رفع مشکلات اشتغال لازم است از تجربیات دیگران نیز استفاده کنیم؛ اگر بخواهیم نسخه های غربی را در فرهنگ دینی و اسلامی و ایرانی پیاده کنیم فرهنگ ما فرو می پاشد البته می توان از تجربیات خوب کشورهای پیشرفته و کارآفرینان و تولیدکنندگان برتر استفاده کرد.

امیرآبادی عنوان کرد: نباید راه‌هایی که در تولید و اشتغال دیگر جوابگوی نیازها نیست استفاده و برخی از اشتباهات را تکرار کرد.

 

کد خبر 7752

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید