هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
یکشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۵۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بورس کالا با صدور اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد: از فردا دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۷ فرآیند تحویل قرارداد آتی سکه طلا برای تحویل در اردیبهشت ماه سال جاری و از طریق گواهی سپرده سکه طلا آغاز می‌شود. بر اساس این اطلاعیه مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا…

 

تحویل سکه طلا در اردیبهشت سال جاری
 

به گزارش اتاق 24 ،بورس کالا با صدور اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد: از فردا دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۷ فرآیند تحویل قرارداد آتی سکه طلا برای تحویل در اردیبهشت ماه سال جاری و از طریق گواهی سپرده سکه طلا آغاز می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا تمامی مشتریان فروشنده و خریدار دارای موقعیت تعهدی باز باید، بر اساس ضوابط اعلام شده برای انجام فرآیند تحویل اقدام کنند.

شرایط تبدیل سکه طلا به گواهی سپرده

همچنین بر اساس فرایند تحویل سکه توسط مشتریان فروشنده تمامی این مشتریان موظف هستند، حداکثر تا ساعت ۱۳ روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۷ برای تبدیل سکه طلا به گواهی سپرده به بانک رفاه اقدام کنند.

 مشتریان فروشنده می توانند علاوه بر این حداکثر تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه همان روز اقدام به خرید گواهی سپرده طلا در نماد معاملاتی « سکه تمام بهار آزادی تحویل یک روزه رفاه» با نماد «سکه ۹۷۱۲-۰۱» کنند.

گفتنی است؛ صرف تحویل سکه در بانک رفاه به منزله ایفا کردن تعهدات فروشنده نیست بلکه تعداد گواهی های سپرده کالایی سکه طلا در کد سهامداری مشتری ملاک انجام تعهدات مشتری فروشنده است.

در صورت شناسایی سکه‌های غیر بانکی نیز مشتری موظف است جهت جایگزین کردن سکه و ارایه به بانک جهت تبدیل به گواهی سپرده کالایی سکه طلا حداکثر تا ساعت ۱۳ فردا اقدام کنند.

ملاک تعهدات فروشنده

از سویی دیگر، بورس نیز تعداد گواهی های سپرده در کد سهامدارای را ملاک تعهدات فروشنده قرار می‌دهد.

همچنین وجه کارشناسی دریافتی توسط بانک رفاه به میزان ۵۰۰۰ ریال بابت هر سکه و همچنین هزینه انبارداری به میزان ۵۰ ریال به ازای هر روز و هر یک سکه است. بانک رفاه پس از کارشناسی و دریافت کامل سکه‌ها اقدام به صدور رسید، به مشتری فروشنده می‌کنند.

در صورت عدم واریز وجه قرارداد توسط خریدار، گواهی های صادر شده به نام فروشنده باقی مانده و فروشنده می تواند اقدام به فروش گواهی در بازار گواهی سپرده سکه طلا یا ارایه گواهی به بانک جهت ترخیص و دریافت سکه کند.

فرآیند تحویل سکه

فرآیند تحویل سکه به خریداران نیز به گونه ای است که مشتری خریدار باید حداکثر تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه اقدام به تامین وجه ارزش قرارداد در حساب عملیاتی خود کند.

افزون بر این، هر ۱۰ گواهی سپرده کالایی در کد سهامداری شامل یک سکه بوده و انجام تحویل با استفاده از گواهی سپرده فقط در نماد سکه تمام بهار آزادی تحویل یک روزه رفاه امکان پذیر است.

لازم به ذکر است، انبار پذیرش شده بانک رفاه برای سکه نیز واقع در خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی شعبه خزانه پردیس واقع شده است.

گفتنی است؛ قرارداد آتی سکه طلا برای تحویل در اردیبهشت ماه ۹۷ از روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه ۹۶ راه اندازی شده بود و قیمت تسویه روزانه آن هم‌اکنون به مبلغ ۲ میلیون و ۵۲ هزار و ۴۵۷ تومان بالغ شده است.

 

کد خبر 7791

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید