هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۲۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه
به احتمال زیاد عربستان تصمیم برای افزایش اقتصادی کردن نفت غیر متعارف آمریکا در دستور کار خود قرار داده است؛ اما در آینده بازار به چنین تصمیمی واکنش نشان خواهد داد و قیمت ها دوباره سقوط می کند.آنها بحث مشتری زدن، فشار بر شرکت های مصرف کننده نفت ایران…

جنگ نفت با بازیگری آمریکا و عربستان
 

به گزارش اتاق 24،نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که جنگ نفت با هدف افزایش اقتصادی کردن نفت غیر متعارف آمریکا کلید خورده است.

حسین امیری خامکانی عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به سناریوهای نفتی بعد از خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: عربستان روند غیر منتظره ای را در پیش گرفته است،

عربستان در نظر دارد که زیر سهمیه اوپک نفت تولید کند تا قیمت نفت را بالا ببرد.

ایشان  توضیح داد: به احتمال زیاد عربستان این تصمیم را برای افزایش اقتصادی کردن نفت غیر متعارف آمریکا در دستور کار خود قرار داده است؛ اما در آینده بازار به چنین تصمیمی واکنش نشان خواهد داد و قیمت ها دوباره سقوط می کند.

نماینده مردم زرند در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان به دنبال اقتصادی شدن نفت شیل آمریکا است، بیان داشت:  این موضوع یکی از سناریوهای جنگ نفت است و آمریکا وعربستان چندماهی است که این جنگ را علیه ایران آغاز کرده اند، فعلا قیمت ها را بالا برده اند تا تقاضا برای نفت شیل آمریکا افزایش پیدا کند اما در نهایت بازار به این رویه واکنش نشان می دهد.

جنگ نفت با بازیگری آمریکا و عربستان

وی با بیان اینکه آمریکا و عربستان مجدد جنگ نفت را کلید زده اند، گفت: آنها بحث مشتری زدن، فشار بر شرکت های مصرف کننده نفت ایران و فشار بر شرکت های خدماتی نفت را دنبال می کنند، در واقع جنگ نفت با بازیگران اصلی یعنی عربستان و آمریکا مدتی است کلید خورده است.

امیری خامکانی ، با بیان اینکه بازار نفت بستگی به رفتار سایر اعضای گروه 1+5 دارد، ادامه داد: از سوی دیگر باید رفتار کشورهای اروپایی، روسیه و چین را تحت نظر گرفت، روسیه و چین ادعای مخالفت با مواضع آمریکا و ادعای همکاری با ایران را دارند و  ما انتظار داریم به تعهدات خود در برجام پایبند باشند.

از چینی ها انتظار بیشتری داشتیم

این نماینده مجلس با تاکید براینکه  دو کشور چین و روسیه  باید در جهت کاهش فشار بر صنعت نفت ایران اقدام کنند، اظهار داشت: پیش از برجام، گلایه هایی از رویه چینی ها وجود داشت، انتظار می رفت که آنها به صنعت نفت ایران کمک و با آمریکایی ها کمتر همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر روسیه و چین، می توانیم از کشور هند هم کمک بگیریم، با این حال مواضع کنونی اروپا حفظ برجام است؛ اما باید نشان دهند که مخالف سیاست های آمریکا هستند چرا که افکار عمومی به قضاوت آنها می پردازند.

جنگ نفت با بازیگری آمریکا و عربستان
 

شرایط کنونی بهتر از وضعیت قبل از برجام است

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضع موجود بهتر از شرایط قبل از برجام است، ادامه داد: برجام با محوریت آمریکا شکل گرفته اما اتحاد امروز با محوریت آمریکا نیست به این دلیل وضع ایران بهتراست به همین نسبت صنعت نفت پیش از اعمال تحریم های  جدید، شرایط بهتری دارد.

وی گفت: با اعمال تحریم های یک جانبه آمریکا همکاری روسیه و اروپایی ها را باید ارزیابی کرد؛ اما قطعا شرایط 90 و 91 تکرار نمی شود.

 

کد خبر 7792

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید