هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۲۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه

نادر قاضی پور عضو صنایع معادن مجلس

احتکار خودرو توسط ایران خودرو و سایپا

نادر قاضی پور ، با اشاره به تصمیم خودروسازان برای افزایش قیمت خودروهای داخلی، گفت: خودروسازان در آذر ماه سال 96 با دلار 3 هزار و 200 تومانی خودروهای جدید تولید کردند، اما هیچ کدام از این خودروها را پیش فروش نکرده و یا به روز و به صورت نقدی…

 

احتکار خودرو توسط ایران خودرو و سایپا
 

به گزارش اتاق 24 ،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از احتکار ۹۰ هزار خودرو توسط ایران خودرو و سایپا خبر داد.

نادر قاضی پور  با اشاره به تصمیم خودروسازان برای افزایش قیمت خودروهای داخلی، گفت: خودروسازان در آذر ماه سال 96 با دلار 3 هزار و 200 تومانی خودروهای جدید تولید کردند، اما هیچ کدام از این خودروها را پیش فروش نکرده و یا به روز  و به صورت نقدی نفروختند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سایپا حدود 60 هزار  و ایران خودرو 30 هزار خودرو احتکار کرده است، افزود: خودروهای داخلی به صورتمیانگین  10 تا 30 میلیون و برخی  از این خودروها هم  40 میلیون تومان افزایش قیمت داشتند که این موضوع گران فروشی، نارضایتی های اجتماعی ایجاد کرده است.

سازمان تعزیرات و بازرسی کجا هستند که خودروسازان خودروها را احتکار می کنند؟​

سازمان تعزیرات و بازرسی کجا هستند که خودروسازان، خودروها را احتکار می کنند؟ آیا سازمان حمایت از مصرف کننده مدافع احتکارگران شده است؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر 90 هزار خودرو آماده ارائه به بازار است، یادآور شد: خودروسازان منتظر هستند، خودروهای خود را با قیمت دلار روز به مردم بفروشند.

در حال حاضر خودروسازان می توانند 30 درصد قیمت خودرو را کاهش دهند و قطعه را به جای چند دست چرخاندن مستقیم به دست خودروساز برسانند.

احتکار خودرو توسط ایران خودرو و سایپا
 

تبانی برخی خودروسازان و قطعه سازان

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو نوع قطعه سازی در کشور وجود دارد، افزود: خودروسازان از برخی قطعه سازان با کراهت قطعه را خریداری می کنند و پس از 2 الی 3 سال مطالبات آنها را با تاخیر پرداخت می کنند تا این قطعه سازان حذف شوند و با تعدادی از قطعه سازان تبانی کرده و مطالبات آنها را به موقع پرداخت می کنند و این قطعه سازان 10 درصد قطعه ها را در داخل تولید کرده و 90 درصد را از خارج کشور وارد کرده یعنی دلار را از کشور خارج می کنند.

قاضی پور با اشاره به همکاری خودروسازان داخلی با سیتروئن و پژو، ادامه داد: حدود یک سال است که پژو 2008 در کشور تولید می شود و مقرر شده بود که 30 درصد تولیدات صادر شود، تاکنون این خودرو به کدام مقصد صادر شده است؟

90 هزار خودروی احتکار شده باید روانه بازار شود تا بازار از این طریق اشباع شود

وی با بیان اینکه قرار بود در سال نخست 30 درصد تولیدات خودروهای جدید داخلی و در سال پنجم تمام تولید در داخل کشور انجام شود و هیچ قطعه ای وارد نشود، اظهار داشت: وزیر صنعت باید به اقدامات سایپا و ایران خودرو رسیدگی کند و خودرو باید  ارزان و با کیفیت تولید شود، چراکه در حال حاضر خودروسازان می توانند 30 درصد قیمت خودرو را کاهش دهند و قطعه را به جای چند دست چرخاندن مستقیم به دست خودروساز برسانند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه 90 هزار خودروی احتکار شده باید روانه بازار شود تا بازار از این طریق اشباع شود، تصریح کرد: آیا خودروسازان در سال حمایت از کالای ایرانی نمی خواهند خودرو را با قیمت و کیفیت مناسب ارائه دهند؟

 

کد خبر 7793

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید