هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۰۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در پی توییت جدید دونالد ترامپ مبنی بر وجود نفت کافی در بازارهای جهانی در صورت تحریم نفت ایران، قیمت این کالای استراتژیک نزدیک یک دلار در هر بشکه افزایش یافت. در صورت تحریم نفت ایران، عرضه نفت ایران کمتر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، چون بسیاری از…

قیمت نفت در پی توییت دونالد ترامپ افزایش یافت
 

به گزارش اتاق 24 ،در پی توییت جدید دونالد ترامپ مبنی بر وجود نفت کافی در بازارهای جهانی در صورت تحریم نفت ایران، قیمت این کالای استراتژیک نزدیک یک دلار در هر بشکه افزایش یافت.

  در پی توییت جدید دونالد ترامپ مبنی بر وجود نفت کافی در بازارهای جهانی در صورت تحریم نفت ایران، قیمت این کالای استراتژیک نزدیک  یک دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به طوری که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به بیش از 70 دلار در هر بشکه رسید و همچنین اخرین قیمت نفت برنت که تقریبا 60 در صد نفت جهان بر اساس این شاخص  ارزش گذاری می شود در یک قدمی 80 دلار است که این قیمت ها در سه سال اخیر بی سابقه بوده است.

هر چند پیش از این بسیاری از کارشناسان پیش بینی می‌کردند در صورت تحریم نفت ایران، عرضه نفت ایران کمتر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، چون بسیاری از پالایشگاه‌ها براساس مشخصات شیمیایی نفت ایران طراحی شده‌اند .

 

اما تجربه تحریم نفت ایران در دوران پیش از برجام و جایگزینی با نفت کرکوک عراق و اورال روسیه که مشخصات شیمیایی مشابه دارند،  می‌تواند در راستای رد این ادعا باشد.

 

بنابراین تصمیمات و اظهار نظرهای ترامپ که حمایت شرکت‌های نفتی را یدک می‌کشد، توانایی فعال کردن ریسک‌های بازار و عوامل غیر بنیادی بازار را دارد که حتی می‌تواند به بیش از 80 دلار در هربشکه را افزایش دهد.

 

کد خبر 7807

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید