هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۲۶
زمان مطالعه: 7 دقیقه
وزارت ارتباطات و اپراتورها بنایشان بر همکاری تمام مدت با پیام‌رسان‌هاست و این موضوع به عنوان یک تکلیف مهم ملی پیگیری می‌کند. بنابراین ایجاد عملیات روانی، ذهنیتی ایجاد می‌کند و تاثیر منفی دارد و اگر کسی مشکلی دارد باید با استدلال و استناد پیگیری…

وزیر ارتباطات ایجاد یک عملیات روانی پیام رسان به نفع کشور نیست
 

مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اتاق 24 ، صبح امروز مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران که یک مکان تخصصی متمرکز است و امکان مدیریت، کنترل و پایش چندین شبکه را فراهم می‌کند، با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

ایجاد عملیات روانی یک پیام‌رسان به نفع کشور نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتراض یکی از پیام‌رسان‌ها درباره چالش‌های نرم‌افزاری زیرساخت و اپراتورها اظهار کرد: ما در کشور پنج پیام‌رسان داریم و یک پیام‌رسان نداریم. این که یکی از آن‌ها به جای طرح موضوع در جلسات مرتبا بحث را به موضوع عملیات روانی بکشاند، نه به سود آن‌هاست و نه به سود کشور.

محمدجواد آذری جهرمی ادامه داد: وزارت ارتباطات و اپراتورها بنایشان بر همکاری تمام مدت با پیام‌رسان‌هاست و این موضوع به عنوان یک تکلیف مهم ملی پیگیری می‌کند. بنابراین ایجاد عملیات روانی، ذهنیتی ایجاد می‌کند و تاثیر منفی دارد و اگر کسی مشکلی دارد باید با استدلال و استناد پیگیری کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: نمی‌شود چهار پیام‌رسان دیگر خوب کار کنند و یک پیام‌رسانی که ادعایی داشته و به آن نرسیده شروع به پروپاگاندا کرده و مسئولیت را به گردن دیگران بیندازد. توصیه ما این است که پیام‌رسان‌ها بدانند ما از آن‌ها حمایت کرده و مشکلات را پیگیری و برطرف می‌کنیم.

او با تاکید بر لزوم توسعه ارتباطی مناطق کمتر توسعه یافته اظهار کرد: ما استراتژی خود را در توسعه روستایی عوض کردیم. ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید توسعه ارتباطی داشته باشند. در هفت ماه گذشته ۳۵ درصد روستاها به این ارتباطات مجهز شدند و اکنون این عدد به ۵۵ درصد رسیده است که ۳۵ درصد دیگر نیز باید رشد کند. طبیعتا ما از محل ارتباطات  دولتی هزینه می‌کنیم.

آذری جهرمی همچنین در آیین افتتاح مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه دنیا با سرعت بسیار زیادی رشد کرده و به صورت پیوسته نیاز مردم نیز توسعه پیدا کرده است، گفت: در برهه‌ای از زمان اقتضائات ایجاب می‌کرد که به صورت استانی اقدامات صورت گیرد اما امروز پیشرفت ها مفاهیم سابق را بی معنا کرده است.

وی با اشاره به ساختار شرکت مخابرات ایران در حوزه ارایه خدمات داده در ۳۱ استان کشور، افزود: هم اکنون نیاز به سرمایه‌گذاری‌ها و صرف هزینه‌های جداگانه وجود دارد، در حالیکه با یک کیفیت غیر یکپارچه مواجه هستیم.

او مشکلات موجود در شبکه شرکت مخابرات را مشکلات شبکه ارتباطی کشور دانست و اظهار کرد: اگرچه شبکه مادر مخابراتی به شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت گفته می‌شود اما وزن شبکه شرکت مخابرات از آن کمتر نیست چراکه کل شرکت‌های FCP که خدمات ADSL ارایه می دهند و شبکه علمی کشور و سازمان‌های دولتی وخصوصی از شبکه شرکت مخابرات ایران استفاده می کنند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه درآمد شرکت مخابرات ایران در حوزه ثابت علیرغم نرخ پایین مکالمه، رشد داشته است، اظهار کرد: از طرفی شرکت مخابرات ایران خصوصی شده و هرچند درخواست داشتیم که برای دوره‌ای تغذیه سود صورت نگیرد اما سهامداران از سود خود نمی‌گذرند که البته دلایل منطقی نیز دارند.

آذری جهرمی راهکار خروج از این شرایط را همچون دیگر کشورها افزایش بهره‌وری دانست و خاطرنشان کرد: در مناطق جدید توسعه یافته و مسکن های مهر شهروندان زیادی هستند که در انتظار تلفن ثابت هستند درحالیکه در همان مناطق نسل چهارم تلفن همراه وجود دارد و به جای کشیدن سیم مسی می توانیم از ظرفیت شبکه ۴G استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه به طور متوسط در شبکه مخابرات شاخص pocket latency ۳ درصد و Jitter چهار میلی ثانیه است، گفت: ارزش مرکز عملیات شبکه مخابرات این است که با اتصال به شبکه مرکز تماس این شرکت پیگیری مشکلات کاربران، روند اجرایی پیدا می کند.

وی یکپارچه‌سازی شبکه را با یکپارچه‌سازی مخابرات و همراه اول را جداگانه دانست و افزود: ان شاالله روند یکپارچه سازی شبکه مخابرات انجام شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه در هفت ماه گذشته تنها ۳۵ درصد روستاهای کشور دارای ارتباطات بودند که با اقدامات انجام شده این مقدار به ۵۵ درصد رسیده است، اظهار کرد: در توسعه مناطق روستایی استراتژی خود را عوض‌کردیم و با استفاده از ظرفیت شرکت مخابرات و اپراتورها کار را پیش می بریم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه با توسعه‌ ویدیو هیچ چیز نمی‌تواند جای شبکه ثابت را بگیرد، تصریح کرد: منابع فرکانسی محدود است و هرچه شبکه همراه را توسعه دهیم اما با محدودیت مواجه می‌شویم بنابراین باید نسبت به توسعه شبکه ثابت اقدام کرد.

در این مراسم سیدمجید صدری - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران - با تشریح ویژگی‌های مرکز پیشرفته و یکپارچه عملیات شبکه مخابرات ایران گفت: این مرکز هم‌راستا با ایجاد سامانه‌های متمرکز و یکپارچه جهت پایش عناصر شبکه و پارامترهای کیفی سرویس‌های موجود و آتی طراحی‌ شده است که با بهره‌برداری از آن سیستم پشتیبانی عملیات (OSS)، سامانه سنجش کیفیت باند پهن، سامانه پایش کیفیت سرویس صوت و سامانه پهنای باند مصرفی راه‌اندازی می‌شود.

 او خاطرنشان کرد: احداث NOC متمرکز مخابرات ایران برای تمام لایه‌های شبکه در مرکز نهری به مساحت بالغ‌ بر ۸۰۰ مترمربع علاوه بر امکان پایش یکپارچه، امکان تسهیل اطلاع‌یابی از منشأ خطرات و حملات سایبری، کنترل عملکرد، پایداری و کارایی شبکه را به‌صورت آنی فراهم می‌آورد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: وجود NOC۳۱ محلی در سطح استان‌ها و یک C-NOC در تهران پس از عبور از فاز گذر و رسیدن به وضعیت استاندارد و مطلوب به یک C-NOC در تهران و تعداد FLM۳۱ در سطح استان‌ها تبدیل خواهد شد.

وی با تشریح وضعیت موجود مدیریت و وضعیت نگهداری شبکه در سطح شبکه و استان‌ها گفت: با تعاملات به‌عمل‌آمده امکان اندازه‌گیری کیفیت تجربه مشتری (QOE) و شاخص‌های تأثیرگذار در آن فراهم می‌شود.

 آیین بهره برداری از مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران که امروز دوشنبه ۲۴ اردیبشهت ماه ۱۳۹۷، همزمان با هفته ارتباطات، با حضور مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، اعضای کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی، معاونین و مدیران شرکت مخابرات و مدیران ارشد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در مرکز نهری تهران برگزار شد.

 

کد خبر 7794

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید