هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
  2. اتاق ایران
شنبه, ۰۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۴۵
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: برای کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش ۱۰کیلومتری سقف سرعت مجاز در همه راه‌های کشور در دستور کار کمیسیون ایمنی راه‌های کشور قرار گرفته است.


معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: برای کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش ۱۰کیلومتری سقف سرعت مجاز در همه راه‌های کشور در دستور کار کمیسیون ایمنی راه‌های کشور قرار گرفته است.


معاون وزیر راه و شهرسازی از بررسی کاهش ۱۰کیلومتری سقف سرعت مجاز در تمام راه‌های کشور خبر داد و گفت: بر این اساس سقف سرعت در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها به‌ترتیب از ۱۲۰ و ۱۱۰ کیلومتر به ۱۱۰ و ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

داوود کشاورزیان در سمینار سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت ایمنی راه مجمع جهانی راه (پیارک)، با اعلام این‌که ایران حدود یک درصد جمعیت دنیا و 215 هزار کیلومتر انواع راه دارد، اظهار کرد: حدود 130 هزار کیلومتر راه روستایی و 85 هزار کیلومتر سایر راه‌هاست.

به گفته وی، بر اساس آخرین آمار پلیس‌راه حدود 20 میلیون خودرو و 10 میلیون موتورسیکلت در کشور پلاک شده است.

کشاورزیان با بیان این‌که حدود 94 درصد کالا در کشور توسط حمل‌ونقل جاده‌ای در داخل کشور انجام می‌شود، افزود: سال گذشته 16 هزار نفر تلفات جانی رانندگی داشته‌ایم که 30 درصد آن مربوط به راه‌های درون‌شهری است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به هدف‌گذاری برای کاهش تلفات جانی ناشی از سوانح رانندگی به زیر 10 هزار نفر تا 10 سال آینده به قیمت پایین سوخت در کشور انتقاد و تصریح کرد: روزانه حدود 75 میلیون لیتر سوخت ارزان در کشور مصرف می‌شود.

کشاورزیان با اشاره به استفاده کارشناسان ایرانی از دستاوردهای پیارک یادآور شد: میزان تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نکرده و جمع‌بندی ما این است که سقف سرعت مجاز را 10 کیلومتر کاهش دهیم.

به گفته او این مسئله در دستور کار کمیسیون ایمنی راه‌های کشور قرار دارد و بر اساس آن در آزادراه‌ها از 120 به 110 کیلومتر،‌ در بزرگراه‌ها از 110 به 100 کیلومتر، در جاده‌های اصلی از 95 به 85 و در راه‌های فرعی از 80 به 70 کیلومتر کاهش می‌یابد.


 

کد خبر 7632

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید