هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
  2. اتاق اصفهان
چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۴۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان

سیاست‌های ضدتورمی پیش‌شرط حذف صفر از پول ملی است

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: پیش شرط حذف صفر از پول ملی اجرای سیاست های ضدتورمی و دنبال کردن آن است در غیراین صورت فاجعه به بار می آورد

 سیاست‌های ضدتورمی پیش‌شرط حذف صفر از پول ملی است
 

به گزارش اتاق 24  به نقل از ایسنا عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: پیش شرط حذف صفر از پول ملی اجرای سیاست های ضدتورمی و دنبال کردن آن است در غیراین صورت فاجعه به بار می آورد.

رضا برادران اصفهانی سه‌شنبه در نشست هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی با خبرنگاران، اظهار کرد: اتاق نهم در این دوره با شعار بالا بردن شاخص‌های بهبود محیط کسب‌وکار وارد میدان شد.

وی در خصوص مصوبه حذف چهار صفر از پول ملی، گفت: این طرح مدافعان و مخالفان بسیاری دارد و به گفته برخی اقتصاددانان کاهش نرخ تورم و هزینه‌های چاپ اسکناس، کاهش هزینه مبادلات پولی، تقویت ظاهری ارزش پول ملی و آثار مثبت روانی از جمله مزایای حذف چهار صفر از پول ملی است.

رئیس کمیسیون حقوقی و پارلمانی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: هزینه‌های سنگین تغییر و چاپ اسکناس، احتمال کاهش درآمدهای صادراتی، عدم پذیرش اجتماعی از جمله معایب این طرح از نگاه فعالان اقتصادی است.

وی با بیان اینکه ما منکر فواید این طرح نمی‌شویم، تاکید کرد: بدترین زمان اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی در ادامه دوره‌های تورمی است، بنابراین پیش شرط حذف صفر از پول ملی اجرای سیاست های ضدتورمی و دنبال کردن آن است در غیر این صورت فاجعه به بار می آورد.

انتهای پیام

 

کد خبر 8700

 

    مطالب مرتبط

    دیدگاه ها

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید