هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
  2. اخبار
دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۲۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه

25 درصد اعضای تعاونی‌های فعال، زنان هستند
 

به گزارش اتاق ۲۴ به نقل از ایسنا، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۲۵ درصد اعضای تعاونی‌های فعال را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: بیشتر تعاونی‌های زنان در گرایش فرش دستباف، نساجی، چرم و پوشاک و زراعت فعالند.

وحیده نگین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۶ هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد نزدیک به 10 هزار و 435 تعاونی را تعاونی‌های زنان تشکیل می‌دهد.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی تعاونی‌های تولیدی موفق در حوزه زنان، گفت: راه‌اندازی تعاونی‌های فرااستانی با همکاری اتاق تعاون ایران در حال پیگیری است و این امر در ایجاد بازارهای جدید برای تولیدات تعاونی‌ها و توسعه بازار تعاونی نقش موثری دارد.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال از برنامه‌ریزی برای توسعه و تقویت بیش از پیش‌تعاونی‌های زنان خبر داد و گفت: در این راستا برنامه راه‌اندازی تعاونی‌های فراگیر، دانش بنیان، تامین نیاز مشاغل خانگی و تعاونی‌های همیار زنان سرپرست خانوار در دستور کار قرار گرفته است.

نگین تشکیل جمعیت زنان تعاونگر را از اقدامات وزارت تعاون در دولت یازدهم برشمرد و هدف از ‌آن را ساماندهی و توانمندسازی تعاونی‌های زنان، افزایش سطح مهارت و جایگاه شغلی بانوان و توسعه ایده‌های نوین در کسب و کارهای مر بوط به زنان عنوان کرد.

وی همچنین از پایش ۶۹۳ طرح مشاغل خانگی با اشتغالزایی ۴۲ هزار نفر در دولت یازدهم خبر داد و افزود: در راستای حمایت از تعاونی‌های زنان، وزارت تعاون ساماندهی متقاضیان در قالب تعاونی‌های مشاغل خانگی را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام

 

 

کد خبر 7013

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید