هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۰۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: سالانه بیش از 2000 کودک‌آزاری در کشور اتفاق می‌افتد.با توجه به اینکه شخصیت انسان‌ها و آینده اجتماعی آنها در کودکی شکل می‌گیرد، مهمترین بخش جامعه بشری را کودکان تشکیل می‌دهند.

کودک آزاراری با آمار سالیانه 2000 در کشور
 

به گزارش اتاق 24 ،معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: سالانه بیش از 2000 کودک‌آزاری در کشور اتفاق می‌افتد.

غلامحسین حقدادی در همایش «نسل ایمنی و سالم با بهبود ایمنی و بهداشت کارگران جوان و مقابله با کار کودکان» که در هتل ثامن طرقبه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شخصیت انسان‌ها و آینده اجتماعی آنها در کودکی شکل می‌گیرد، مهمترین بخش جامعه بشری را کودکان تشکیل می‌دهند.وی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد از اهداف سازمان بهزیستی در حوزه کودکان است. قسمتی از آن، برای آموزش و آگاهی به کودکان  در مهد کودک شکل می‌گیرد که رشد همه جانبه کودکان در این مهدکودک‌ها در نظر گرفته می‌شود. حدود ۱۰۰ هزار کودک را تحت پوشش داریم که حدود ۳۰ هزار نفر ازانها در حاشیه شهرها و روستاها هستند. برای تغذیه و بهداشت و رشد این کودکان  فعالیت‌های بسیاری انجام شده که نتایج بسیار خوبی در برداشته است.

حقدادی عنوان کرد: علاوه بر این حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را بر عهده داریم و در سال تعداد زیادی از این کودکان را باید سامان‌دهی و تعیین تکلیف کنیم.  همچنین در حوزه کودکان بازمانده از طلاق و خانواده‌های نیازمند تلاش می‌کنیم تا این کودکان را حمایت و سازماندهی کنیم.

وی خاطرنشان کرد:  از طرفی دیگر  بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان را حمایت می‌کنیم و یکی از اهداف سازمان پیشگیری از بازماندگی از تحصیل است. همچنین به افرادی که تحت پوشش ما هستند و در سامانه ما ثبت شده‌اند، حدود ۵۱ مورد از بازماندگی از تحصیل یافت شد، این امر نشان دهنده این است که بسیار خوب عمل کردیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از 2000 کودک‌آزاری در کشور وجود دارد، عنوان کرد: این موارد نمونه ای بوده که به بهزیستی مراجعه کرده‌اند. در خصوص کودک آزاری، همسر آزاری و سالمند آزاری اقدامات اساسی در حوزه اورژانس اجتماعی انجام شده و خط 121 و 123 همیشه به طور شبانه‌روزی در خصوص آزار کودکان مشغول هستند.

حقدادی بیان کرد: در حال حاضر 20 شهرستان با ماشین‌ها و آمبولانس‌ها یا پرسنل آموزش دیده هستند که 90 درصد جمعیت را تحت پوشش هستند. 

وی تصریح کرد: مفهوم کودک کار و خیابانی با هم متفاوت است.کودکان خیابانی کودکانی هستند که به قصد کار نیامده‌اند و رها شده‌اند و شب را در خیابان سر می‌برند و شاید جا و مکانی ندارند و  شاید هم در باند هستند و خرید و فروش مواد انجام می‌دهند. همچنین کودک کار به منظور امرار معاش در کنار خانواده و یا یکی از اعضای خانواده و یا بدون خانواده در خیابان به کار مشغول هستند.

 

کد خبر 7749

 

    دیدگاه ها

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید