هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ۰۱:۰۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 رئیس‌جمهور آمریکا به ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی واکنش نشان داد
 

به گزارش اتاق ۲۴ رئیس‌جمهور آمریکا به ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با ارسال پیام های توئیتری بار دیگر به موضع گیری در برابر کره شمالی پرداخت.

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به رزمایش تحریک آمیز این کشور و کره جنوبی در شبه جزیره کره اعلام کرد: کره شمالی یک آزمایش هسته ای بزرگ را به انجام رساند. گفتار و کردار آنها در قبال آمریکا همچنان خصمانه و خطرناک است.

۴۵مین رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: کره شمالی کشور جسوری است و برای چین که تلاش هایش درخصوص کمک در این راستا بی نتیجه مانده، مایه تهدید و شرمساری است.

وی در تلاش برای افزودن کره جنوبی به کشورهای مقابله کننده با پیونگ یانگ اضافه کرد: کره جنوبی اکنون متوجه شده است- همانطور که من گفتم- که مذاکره آن ها برای کاهش تنش با کره شمالی ره به جائی نمی برد؛ آن ها (کره شمالی) فقط یک چیز را می فهمند.

لازم به ذکر است، صبح امروز یکشنبه ۳ سپتامبر در ابتدا اعلام شد که پیونگ یانگ اعلام کرد موفق به تولید سلاح اتمی پیشرفته تری شده است که قابلیت نصب بر روی موشک های بالستیک را نیز دارد.

در همین راستا، «کی سی ان اِی» رسانه رسمی کره شمالی تصاویری از «کیم جونگ اون» رهبر جوان این کشور را منتشر کرد که وی را در حال بررسی آنچه که بمب هیدروژنی جدید نامیده می شود، نشان می دهند.

پس از آن رسانه از وقوع زمین لرزه در کره شمالی خبر دادند و کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که این زمین لرزه ساختگی و به دلیل آزمایش هسته ای کره شمالی رخ داده است.

انتهای پیام

 

کد خبر 6734

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید