هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۴۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئیس اتاق تبریز در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه فلسفه وجودی مناطق آزاد در ایران با هدف ایجاد این مناطق در دنیا فاصله دارد، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان گام‌های موثری در راستای توسعه صادرات غیرنفتی برداشت و در این مسیر، مناطق آزاد نیز باید در خدمت توسعه صادرات باشند.


رئیس اتاق تبریز در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه فلسفه وجودی مناطق آزاد در ایران با هدف ایجاد این مناطق در دنیا فاصله دارد، گفت: با  استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان گام‌های موثری در راستای توسعه صادرات غیرنفتی برداشت و در این مسیر، مناطق آزاد نیز باید در خدمت توسعه صادرات باشند.


به‌منظور استفاده بیشتر از ظرفیت‌های منطقه آزاد تجاری، صنعتی ارس در راستای گسترش تولید و صادرات محصولات غیرنفتی و هم‌افزایی با فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی، نشستی با حضور محسن نریمان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، اعضای هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق تبریز برگزار شد.

در این جلسه یونس ژائله، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با تأکید بر اینکه فلسفه وجودی مناطق آزاد در ایران با هدف ایجاد این مناطق در دنیا فاصله دارد، گفت: با بررسی وضعیت موجود اقتصادی استان و توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های رقابتی می‌توان گام‌های مؤثری در راستای توسعه صادرات غیرنفتی برداشت و در این مسیر، مناطق آزاد باید در خدمت توسعه صادرات غیرنفتی باشند.

ژائله افزود: در شرایط فعلی تأمین مواد خام محصولات تولیدی در استان از اولویت‌های اساسی اتاق تبریز است تا با این اقدام در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب گام برداریم.

او افزایش سهم اقتصاد استان از اقتصاد کشور و جلوگیری از خروج سرمایه از استان به‌منظور بهبود فضای کسب کار را از دیگر اولویت‌های اساسی اتاق خواند.

ژائله نقش مناطق آزاد در شرایط سخت اقتصادی را بسیار حیاتی خواند و یادآور شد: مناطق آزاد می‌توانند در شرایط موجود بسیار از مسائل و مشکلاتی کشور را مرتفع کنند.

در ادامه، محسن نریمان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به برخی مزیت‌های رقابتی، گمرکی و سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد، گفت: سال گذشته 240 میلیون دلار از منطقه آزاد ارس به سایر کشورهای خارجی صادرات تحقق یافته است.

نریمان با بیان اینکه مناطق آزاد می‌توانند در شرایط سخت اقتصادی به توسعه همه‌جانبه کشور کمک کنند، افزود: از فعالان اقتصادی استان و اعضای اتاق تبریز درخواست می‌شود در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های بی‌بدیل منطقه آزاد ارس در این منطقه حضور مؤثر داشته باشند.

در این نشست، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس برای واگذاری 50 هزار هکتار از اراضی منطقه جلفا جهت ایجاد 40 واحد کشت و صنعت و توسعه اشتغال بخش کشاورزی اعلام آمادگی کرد.


 

کد خبر 8300

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید