هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
یکشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۱۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئیس اتاق ارومیه میگوید: تداوم صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه در تولید اختلال ایجاد کرده و باعث شده است ثبات قیمت در تولید و توزیع وجود نداشته باشد و به‌تبع آن، قیمت مواد اولیه واحدهای تولیدی نیز به‌صورت آنی و لحظه‌ای تعیین شود.


رئیس اتاق ارومیه میگوید: تداوم صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه در تولید اختلال ایجاد کرده و باعث شده است ثبات قیمت در تولید و توزیع وجود نداشته باشد و به‌تبع آن، قیمت مواد اولیه واحدهای تولیدی نیز به‌صورت آنی و لحظه‌ای تعیین شود.


سمینار هم‌اندیشی فعالین اقتصادی شهرستان سلماس با حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی، نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضا هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در محل فرمانداری سلماس برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با اشاره به تداوم صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه، گفت: امروزه بخشنامه‌های خلق‌الساعه خطری برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان است که در تولید اختلال ایجاد می‌کند و باعث شده است ثبات قیمت در تولید و توزیع وجود نداشته باشد و به‌تبع آن، قیمت مواد اولیه واحدهای تولیدی نیز به‌صورت آنی و لحظه‌ای تعیین شود.

حسن انتظار در سمینار هم‌اندیشی فعالین اقتصادی شهرستان سلماس افزود: با توجه به اینکه کشور در وضعیت جنگ اقتصادی به سر می‌برد و رهبر معظم انقلاب نیز سال جاری را سال رونق تولید نام‌گذاری کرده‌اند، از دولت تقاضا می‌شود اجرای قانون بهبود محیط کسب‌وکار را در دستور کار قرار دهد و راه را بر صدور بخشنامه‌های مخل کسب‌وکار ببندد.

انتظار همچنین با اشاره به بهبود بارندگی‌ها، اظهار کرد: این مسئله می‌تواند فرصتی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی از استان آذربایجان غربی باشد که به ارزآوری برای کشور نیز کمک می‌کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود، با تشریح خدمات اتاق ارومیه برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی، گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه به‌عنوان نماینده بخش خصوصی استان برای تسهیل و رفع موانع تولید بخش اقتصادی استان برنامه‌ریزی می‌کند اما رساندن این برنامه‌ریزی‌ها به نتیجه مطلوب، نیازمند تقویت همدلی و استفاده از پتانسیل‌های اجتماعی بخش خصوصی استان است که باید برون‌رفت از مشکلات مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه جلسه، رضا حسینی، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی نیز بر لزوم حذف موانع از فضای کسب‌وکار تأکید کرد.

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر با جنگ اقتصادی مواجه هستیم و دشمنان تلاش می‌کنند به اقتصاد کشور ضربه بزنند، گفت: در این شرایط باید فضای کسب‌وکار برای تولید فراهم شود تا از مسیر رونق تولید و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، محدودیت‌های تحمیلی بر اقتصاد کشور جبران شود.

مرتضی اصغری، فرماندار سلماس نیز با تشریح پتانسیل و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری گفت: شهرستان سلماس آماده پذیرش سرمایه‌گذاران است و با دارا بودن مرز کوزه رش، منطقه ویژه اقتصادی سلماس (تنها منطقه مصوب در سطح استان)، حوزه کشاورزی و دام‌پروری و با توجه به نزدیکی به فرودگاه‌های خوی و ارومیه، راه‌آهن و مناطق آزاد ماکو و ارس و ۲ مرکز استان شامل تبریز و ارومیه، می‌تواند به یکی از مناطق استراتژیک اقتصادی کشور تبدیل شود.

 در این مراسم فعالان اقتصادی شهرستان نیز مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند که مقرر شد پیگیری‌های لازم برای رفع آنها توسط اتاق ارومیه صورت پذیرد.


 

کد خبر 8350

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید