هدر بالا
امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
یکشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ۲۱:۱۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئیس اتاق بازرگانی مازندران معتقد است: یکی از امتیازات توسعه در کشورهای دیگر، بخش کشاورزی است اما متاسفانه کشاورزان ما دارای مشکلات فراوانی هستند که نیازمند توجه و مساعدت است.


رئیس اتاق بازرگانی مازندران معتقد است: یکی از امتیازات توسعه در کشورهای دیگر، بخش کشاورزی است اما متاسفانه کشاورزان ما دارای مشکلات فراوانی هستند که نیازمند توجه و مساعدت است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی مازندران، صادرات را یکی از محورهای مهم رونق تولید بیان کرد و خواستار رفع موانع آن شد.

حسن خیریان‌پور اظهار داشت: شورای گفت‌وگو یکی از شوراهای مهم استان بوده و باید جلسات آن به صورت منظم برگزار شود. باید از ظرفیت این شورا برای بهبود فضای کسب و کار بهره گرفت و از ظرفیت قانونی آن برای بهبود فضای تولید استفاده کرد. عمچنین باید مسائل، مشکلات و تنگناها احصاء و کمیته‌های کارشناسی در ذیل این شورا تشکیل شود.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: در برخی موارد با دستورالعمل های مزاحم مواجه هستیم که باید شناسایی شود و شورای گفت‌وگو نسبت به لغو و اصلاح آن دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها اقدام کند.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت کارگروه تسهیل و رونق تولید، شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی، تصمیم‌گیری مناسب برای رفع واحدهای تولیدی برای حفظ اشتغال موجود می‌تواند موثر باشد.

خیریان‌پور خواستار اجرای دقیق مصوبات شورای گفت‌وگو شد و افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم استان در بخش شیلات بوده و میزان ظرفیت تولیدی شیلات در استان سالانه ۹۵ هزار تن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از انعقاد تفاهمنامه سه جانبه با شیلات خبر داد و گفت: این تفاهمنامه با محوریت یکی از بانکها و همکاری امور آب، جهاد کشاورزی و شیلات مازندران منعقد شده است.

وی با بیان اینکه صادرات یکی از محورهای مهم برای رونق تولید است گفت: با رفع موانع و مشکلات باید صادرات استان را افزایش دهیم و حمل و نقل بین‌المللی در این زمینه مهم است.

سالانه ۷ میلیون تن محصول کشاورزی از مازندران صادر می‌شود

 رئیس اتاق بازرگانی مازندران در این نشست گفت: سالانه ۷ میلیون تن انواع تولیدات محصولات کشاورزی از مازندران به خارج از کشور صادر می‌شود.

عبداله مهاجر دارابی، اظهار داشت: مازندران از ظرفیت های مهم صادرات در کشور است.

وی افزود: با توجه به زیرساخت کشاورزی و تولیدات محصولاتی مانند زراعی، باغی و دامی، باید میزان صادرات را افزایش دهیم که با تلاش بخش خصوصی و کمک دولت این امر محقق می شود.

وی تصریح کرد: مازندران جزو استان‌های پیشرو در حوزه صادرات به شمار می‌رود. ظرفیت مازندران  در زمینه صادرات بیش از وضعیت موجود است که باید بسترهای لازم در این حوزه فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: یکی از امتیازات توسعه در کشورهای دیگر، بخش کشاورزی است اما متاسفانه کشاورزان ما دارای مشکلات فراوانی هستند که نیازمند توجه و مساعدت است.


 

کد خبر 8351

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید