هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۱۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با گلایه از حاضر نشدن مدیران دولتی در شورای گفت‌وگو، این مسئله را عاملی برای جدی تلقی نشدن مصوبات این شورا دانست و خواستار ملزم شدن این مدیران به حضور جدی در جلسات این شورا شد.


دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با گلایه از حاضر نشدن مدیران دولتی در شورای گفت‌وگو، این مسئله را عاملی برای جدی تلقی نشدن مصوبات این شورا دانست و خواستار ملزم شدن این مدیران به حضور جدی در جلسات این شورا شد.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: اگر جلسات شورای گفت‌وگو به حدنصاب نرسد، بخش خصوصی تمایلی به برگزاری این جلسات ندارد؛ چراکه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تنها جلسه بخش خصوصی است که می‌تواند در آن مشکلات خود را مطرح کند و باید بتوان در این جلسات با بخش دولتی گفتمان داشت در غیر این صورت بخش خصوصی اشتیاقی به درددل کردن ندارد.

شهلا عموری در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان که با دستور کار پایش ملی محیط کسب‌وکار برگزار شد، افزود: اگر در طول سال که 15 جلسه شورا برگزار شود بتوانیم هر جلسه یک مشکل را حل کنیم، 15 مشکل بخش خصوصی مرتفع می‌شود که این امر مشکلات بسیاری را حل می‌کند و خیلی از شاخص‌های استان را که میانگین آن در سطح کشور پایین بود، بهبود می‌بخشد.

عموری با بیان اینکه در جلسات شورا فقط مصوبه داده می‌شود و این مصوبات به‌سختی اجرا می‌شوند، گفت: مدیران استانی حتماً باید در جلسات حضور یابند که تأکید بیشتری بر اجرای مصوبات صورت گیرد.

او در خصوص نحوه محاسبه مالیات بر درآمد هتل‌ها تصریح کرد: در این مورد درخواست هتلداران این بود که سازمان مالیاتی هتل را در یک مجموعه قرار دهد و با توجه به اینکه هتل مجموعه‌ای از خدمات گوناگون است ضریب مالیات بر عملکرد به‌طور یکسان محاسبه شود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اضافه کرد: پیشنهاد دیگر اینکه مرجع استعلام سازمان امور مالیاتی برای گرفتن مالیات از هتل‌ها جامعه هتلداران باشد.

مدیران از پاسخ به بخش خصوصی فرار نکنند

همچنین در این نشست استاندار خوزستان گفت: مدیران استان شورای گفت‌وگو را مهم بدانند و محترم بشمارند چراکه بخش خصوصی نهاد مهم، تأثیرگذار و ارزشمندی است و از پاسخگویی به آن فرار نکنند.

غلامرضا شریعتی فضای موجود کسب‌وکار در این استان را نامطلوب دانست و گفت: تلاش کنیم مجموعه مقررات و عملکرد ما به نحوی باشد که مدیریت کسب‌وکار و فضای آن در استان بهبود یابد.

وی با بیان اینکه سازمان‌های حاکمیتی باید کمک کنند که برای سرمایه‌گذاری در استان رغبت ایجاد شود، افزود: باید از بخشی نگری خارج شویم؛ نمی‌شود که هر سازمان به‌طور جداگانه عمل کند و سازمان‌های دیگر را نادیده بگیرد.

شریعتی اضافه کرد: هرچه سوءتفاهم‌ها و اختلافات را در این شورا حل کنیم و به هم نزدیک‌تر شویم و زبان مشترکی داشته باشیم رغبت برای کار و سرمایه‌گذاری در استان بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد زبان و گفتار مشترک بین بخش خصوصی و دولت افزود: این امر باعث برطرف شدن بخش قابل‌توجهی از مشکلات در فرآیندها و نیازهای خوزستان می‌شود.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه شورای گفت‌وگو محلی است برای پاسخگویی دولت به خواسته‌های به‌حق بخش خصوصی، یادآور شد: این شورا یک نهاد قدرتمند و با اهمیت است که متأسفانه در مواردی مشاهده شده برخی دستگاه‌ها و مدیران آنها از پاسخگویی به بخش خصوصی فرار می‌کنند.

وی با بیان اینکه این وضعیت به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست، گفت: تکریم و احترام بخش خصوصی تنها در گفتار و زبان قابل‌قبول نیست بلکه باید در عمل نیز شاهد آن باشیم.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اضافه کرد: به مدیرانی که در نشست‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی حضور پیدا نمی‌کنند تذکر کتبی داده خواهد شد.

شریعتی همچنین از حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در این شورا که از اختیارات لازم برای تصمیم‌گیری برخوردار نیستند انتقاد کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان در این جلسه پیشنهاد کرد: مدیران موظف به حضور در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باشند و اگر مدیر حضور نداشت، حتماً مصوبه شورا اجرایی شود.

به عقیده نورالله حسن‌زاده دلیل ندارد که به بهانه عدم حضور یک مدیر در جلسه شورا، از اجرای مصوبه مرتبط با حوزه او خودداری شود.

او ادامه داد: باید مصوبات شورای گفت‌وگو و ستاد تسهیل اجرا شود و دادگستری به‌صورت مستقیم نسبت به عدم اجرای مصوبات ورود می‌کند.

حسن‌زاده گفت: مدیران باید این جلسات را جدی بگیرند تا بخشی از مشکلات بخش خصوصی مرتفع شود.


 

کد خبر 8363

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید