هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۴۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

هم‌زمان با هجدهمین نشست رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر، نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان مازندران نیز در ساری افتتاح شد.


هم‌زمان با هجدهمین نشست رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر، نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان مازندران نیز در ساری افتتاح شد.


نخستین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی مازندران با حضور نماینده ولی‌فقیه، استاندار مازندران، معاون استاندار ولگاگراد روسیه، رئیس اتاق ساری، رئیس مجمع نمایندگان استان و مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی مازندران در مرکز تجارت بین‌المللی سعید افتتاح شد.

استاندار مازندران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه معرفی افزون بر ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری به میزان هفت میلیارد دلار را از مهم‌ترین برنامه‌های نمایشگاه ساری برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا این نمایشگاه بتواند زمینه برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای این فرصت‌ها در مازندران را ایجاد کند.

احمد حسین زادگان گفت: خطه شمال کشور دارای ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی فراوانی است که می‌تواند جنبه صادراتی به خود بگیرد.

او افزود: نمایشگاه دستاوردهای صادراتی این استان با حضور رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر و سایر مهمانان خارجی فرصتی مناسب برای معرفی این ظرفیت‌ها در حوزه صادراتی است.

استاندار مازندران همچنین خاطرنشان کرد: این رویداد اقتصادی باید زمینه‌ای را فراهم کند تا تجار و صادرکنندگان ما به‌خصوص تولیدکنندگان بتوانند با انعقاد قرارداد تجاری تولیدات خود را به خارج از کشور صادر کنند.

حسین زادگان افزود: کارگزاران دولتی در این استان همه گونه همکاری برای صادرات محصولات غیرنفتی مازندران به خارج کشور با بخش خصوصی و صادرکنندگان خواهند داشت.

او گفت: زیرساخت‌های مناسب بندری، فرودگاهی و حتی ریلی برای صادرات در استان وجود دارد و قرارگیری در همسایگی کشورهای حاشیه خزر فرصت مناسبی را برای صادرات در اختیار مازندران قرار داده است.

استاندار مازندران ادامه داد: بااین‌وجود تاکنون از این ظرفیت‌ها به‌درستی در حوزه صادرات به کشورهای حاشیه خزر استفاده نشده است و باید نمایشگاه صادرات فرصت مناسبی برای گشایش در این بخش باشد.

اقتصاد بدون نفت با کیفی سازی تولیدات داخلی

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران پیش‌نیاز تحقق اقتصاد بدون نفت را کیفی سازی محصولات داخلی دانست و گفت: ما با کیفی سازی محصولات داخلی و معرفی و صادرات آنها به کشورهای همسایه می‌توانیم اقتصاد بدون نفت را استارت بزنیم.

آیت اله طبرسی در آئین افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی مازندران افزود: ما برای برون‌رفت از تحریم راهی جز کیفی سازی محصولات غیرنفتی نداریم.

نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی مازندران از امروز به مدت سه روز در سالن نمایشگاهی شرکت آرین سینا در ۱۷ کیلومتری شهر ساری در جاده فرح‌آباد گشایش یافت.


 

کد خبر 8378

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید