هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۲۰:۴۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مائورو کنچاتوری سفیر ایتالیا در ایران که جمعه هفته جاری هم‌زمان با پایان دوره تصدی‌اش، کشور را ترک می‌کند، امروز با غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران و احمد پورفلاح رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.


مائورو کنچاتوری سفیر ایتالیا در ایران که جمعه هفته جاری هم‌زمان با پایان دوره تصدی‌اش، کشور را ترک می‌کند، امروز با غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران و احمد پورفلاح رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.


مائورو کنچاتوری سفیر ایتالیا در ایران، بعدازظهر امروز با غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران، محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌‌الملل اتاق ایران، رئیس و اعضای هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا، دیدار و گفت‌وگو کرد. کنچاتوری که دوره تصدی‌اش در ایران، رو به اتمام است، جمعه کشور را ترک خواهد کرد.

 غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در این دیدار با تأکید بر این موضوع که از زمان حضور مائورو کنچاتوری در ایران شاهد شکوفایی روابط دو کشور ایران و ایتالیا بودیم، گفت: در دوران سفارت ایشان، علاوه بر ایجاد رفتار و ارتباط صمیمانه با فعالان بخش خصوصی و همچنین اتاق ایران و ایتالیا، شاهد حضور نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور ایتالیا و هیات همراه ایشان در ایران نیز بودیم که بسیار حائز اهمیت است.

شافعی افزود: در حالی یکه هر دو کشور ایران و ایتالیا با محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها مواجه بودند، اما تلاش‌های اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا با شخص سفیر و همکارانشان باعث شد تا به توسعه روابط اقتصادی دست‌یابیم که خوشبختانه توفیقات قابل‌توجهی در این زمینه حاصل‌شده است.

شافعی با تأکید بر این نکته که ایتالیا جزو اولویت ایران در ارتباط با اروپاست و تمام بخش‌های اقتصادی ایران ارتباط تنگاتنگی با ایتالیا دارند، خاطرنشان کرد که آینده روشنی پیش روی روابط اقتصادی دو کشور قرار دارد.

در ادامه، مائورو کنچاتوری سفیر پیشین ایتالیا در ایران هم ضمن قدردانی از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و همچنین اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا، تأکید کرد همکاری‌های ایران و ایتالیا در همه سطوح ماندگار خواهد ماند.

به گفته او، در 5 سال گذشته اقدامات حائز اهمیتی میان ایران و ایتالیا انجام‌شده است و شباهت‌های بسیاری میان مردم دو کشور وجود دارد که همین وجه تشابه باعث شده تا مأموریت‌های غیرممکن هم به‌راحتی صورت گیرد.

کنچاتوری با اشاره به تراز تجاری ایران و ایتالیا و علاقه‌مندی فعالان اقتصادی ایتالیایی به سرمایه‌گذاری در ایران تأکید کرد نباید نگران آینده روابط اقتصادی ایران و ایتالیا بود.

او در همین زمینه تصریح کرد: به‌رغم تحریم‌های آمریکا، حجم تراز تجاری ایران و ایتالیا بیش از 4 میلیارد یورو است؛ در حال حاضر در مرحله « تعمق» قرار داریم تا هر دو طرف برای آینده بهتر برنامه‌ریزی کنند و مطمئنم بعدازاین دوران، پرش بزرگ‌تری خواهیم داشت.

به گفته سفیر پیشین ایتالیا در تهران، «جوزپه پرونه» به‌عنوان سفیر جدید ایتالیا در ایران، تنها 12 ساعت پس از ترک مائورو کونچاتوری به تهران فرستاده خواهد شد.

جوزپه پرونه، پیش‌تر به عنوان سفیر ایتالیا در لیبی مشغول به کار بود. او فارغ‌التحصیل دانشگاه تورین و مسلط به زبان عربی است و از سال ۱۹۹۰ فعالیت دیپلماتیک دارد. پرونه همچنین سفیر ایتالیا در الجزایر نیز بوده است.

در مرحله تعمیق روابط اقتصادی ایران و ایتالیا قرار داریم

در مرحله تعمیق روابط اقتصادی ایران و ایتالیا قرار داریم

 

کد خبر 8381

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید