هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
یکشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۴۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

همه کسانی که به عنوان اعضای هیات رئیسه انتخاب خواهند شد، مورد حمایت اعضای هیات نمایندگان خواهند بود. امیدواریم این فضای اخلاقی و قابل ستایش همیشه پابرجا بماند.


همه کسانی که به عنوان اعضای هیات رئیسه انتخاب خواهند شد، مورد حمایت اعضای هیات نمایندگان خواهند بود. امیدواریم این فضای اخلاقی و قابل ستایش همیشه پابرجا بماند.


اولین نشست هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با دستور جلسه برگزاری انتخابات هیات رئیسه آغاز شد.

در این نشست 7 عضو هیات رئیسه اتاق ایران شامل رئیس، 4 نواب رئیس، خزانه دار و منشی انتخاب خواهند شد.

در ابتدای این نشست غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در دوره هشتم سخنرانی کرد و روند انتخابات را شرح داد.

غلامحسین شافعی گفت: به نمایندگی از اعضای هیات رئیسه ماموریت دارم که از اعضای هیات نمایندگان تشکر کنم. مخصوصا کسانی که در 4 سال گذشته فعالیت کردند و در این دوره حضور ندارند. خیرمقدم می گویم به اعضای جدید هیات نمایندگان که با انگیزه های جدید به میدان آمده اند.

او ادامه داد: تشکر می کنم از اتاق های استان های کشور که در این دوره با رویکرد متفاوت، هم نقش منطقه ای داشته اند و هم نقش بین المللی ایفا کرده اند. همچنین از کمیسیون های تخصصی تشکر می کنم که نقش خوبی ایفا کردند. از تشکل های وابسته به اتاق صمیمانه تشکر می کنم که خصوصا در رتبه بندی تشکل ها همکاری صمیمانه داشتند. در این زمینه کارهایی باقی مانده که امیدواریم در این دوره به ثمر برسد.

شافعی افزود: از هیات رئیسه، دبیرکل، معاونان، مدیران و کارکنان اتاق تشکر و قدردانی دارم. قدردانی از همه اعضای هیات نمایندگان بخصوص دوستانی که اعلام آمادگی برای خدمت در این دوره کرده اند. من در سی و چند سال گذشته در انتخابات اتاق حضور داشته ام اما در هیچ دوره ای به اندازه این دوره آرامش را در فضای انتخابات ندیدم که نشات گرفته از اخلاق کاندیداها بود. این فضای مثبت را باید پاس بداریم و در جهت تعالی آن گام برداریم.

او گفت: همه کسانی که به عنوان اعضای هیات رئیسه انتخاب خواهند شد، مورد حمایت اعضای هیات نمایندگان خواهند بود. امیدواریم این فضای اخلاقی و قابل ستایش همیشه پابرجا بماند.

 او سپس نحوه برگزاری انتخابات را با توجه به آیین نامه انتخابات شرح داد.

به گفته او، بعد از استقرار ریاست سنی جلسه، ابتدا برگزاری انتخابات برای انتخاب رئیس اتاق انجام خواهد شد. سپس به ترتیب انتخابات برای کرسی های نواب رئیس، برگزار خواهد شد. پس از آن انتخابات برای خزانه دار و در نهایت انتخابات برای کرسی منشی هیات رئیسه برگزار خواهد شد.

غلامحسین شافعی در ادامه از علاءالدین میرمحمدصادقی به عنوان پیشکسوت اتاق و رئیس سنی جلسه درخواست کرد که اداره جلسه را بر عهده بگیرد. 

علاءالدین میرمحمدصادقی با حضور در جایگاه رئیس، اداره جلسه را برعهده گرفت و سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: در طول 40 سال گذشته که در اتاق بوده ام، دوره های مختلفی را دیده ام و تجربه حضور در هیات رئیسه را داشته ام اما هیچ گاه اتاق را به اندازه امروز شکوفا ندیده ام.

وی ادامه داد: زمانی روسای جمهور به معاونان خود می گفتند با اتاق تماس نگیرید چراکه این ها افرادی سرمایه دار و فئودال هستند که ممکن است روی شما تاثیر منفی بگذارند اما رفته رفته اتاق اعتبار خود را به دست آورد تا جایی که مقام معظم رهبری به مسئولان اعلام کرده اند که سخنان اعضای اتاق بازرگانی را بشنوید و به آن عمل کنید. باید از این موقعیت استفاده کرد و اثرگذاری بیشتری در اقتصاد داشت.


 

کد خبر 8389

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید