هدر بالا
امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ۱۶:۳۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

چهار مسئله مهم تولید

حبیب اله انصاری رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت:  هیات رئیسه اتاق بازرگانی با توجه به چهار مسئله مهم تولید، یعنی کمبود نقدینگی، رکود، نرخ بالای سود بانکی و فضای نامناسب کسب و کار باید برنامه‌ریزی و فعالیت داشته باشد،

حبیب اله انصاری رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در گفتگو با «اتاق نیوز» مطرح کرد

حبیب اله انصاری رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به اینکه هیات رئیسه اتاق بازرگانی با توجه به چهار مسئله مهم تولید، یعنی کمبود نقدینگی، رکود، نرخ بالای سود بانکی و فضای نامناسب کسب و کار باید برنامه‌ریزی و فعالیت داشته باشد، به «اتاق نیوز» گفت: همانطور که قانون‌گذار هم تعریف کرده است، اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوا شناخته می‌شود یعنی هم باید مشاوره بدهد و هم از کارشناسان مشورت بگیرد. اما در کشور ما این نقش مشاوره اتاق عینیت پیدا نکرده است. یعنی هر چند چنین مسئولیتی برای اتاق قائل هستیم اما در عمل پایبند و مجری آن نیستیم.
وی در ادامه افزود: موضوع دیگر رکودی است که بر بنگاه‌های اقتصادی حاکم شده است. در حال حاضر در بازار افت شدید تقاضا وجود دارد و این مسئله در بلند مدت برای تولید خطرناک است. اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی باید به این مقوله توجه داشته باشد. یعنی سیاست‌ها و برنامه‌های مناسب جهت تقویت عرضه را به دولت ارائه کند.
رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اظهار کرد: کمبود نقدینگی یکی دیگر از اساسی‌ترین مشکلات تولید در کشور است. بنگاه‌ها به دلیل افزایش نرخ ارز، با افت شدید سرمایه‌های خود روبرو شده و در تامین هزینه‌ها با موانع زیادی ربرو هستند. تسهیلاتی که بانک‌ها به تولیدکنندگان می‌دهند، سود بالایی دارند. ازاینرو برای تولید به صرفه نیست. مسئله مهم دیگر که باید در اولویت اتاق بازرگانی باشد، اجرای قانون بهبود فضای مستمر کسب و کار است.

 

کد خبر 8509

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید