هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۱۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئیس اتاق قزوین در دیدار با سفیر فرانسه گفت: بازگشت تحریم‌ها سبب شده تا سعی کنیم اقتصاد خود را بدون اتکا به نفت اداره کنیم و در همین وضعیت در تعامل با دولت به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی هستیم.


رئیس اتاق قزوین در دیدار با سفیر فرانسه گفت: بازگشت تحریم‌ها سبب شده تا سعی کنیم اقتصاد خود را بدون اتکا به نفت اداره کنیم و در همین وضعیت در تعامل با دولت به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی هستیم.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، اتکای اقتصاد کشور را به درآمدهای نفتی کاهش داده و باعث شده برنامه‌ریزی‌ها به سمت اداره اقتصاد بدون اتکا به نفت برود.

مهدی بخشنده در دیدار با سفیر فرانسه در تهران، افزود: اتاق بازرگانی به‌مثابه باشگاه فعالان بخش خصوصی است و با ارتباط تنگاتنگ با بخش‌های دولتی تلاش داریم تا مسائل و مشکلات پیش روی بخش خصوصی در قزوین را مرتفع کنیم.

او ادامه داد: در شرایط کنونی که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شده و تحریم‌های ظالمانه ما را علیه کشور وضع کرده است، توانسته‌ایم با این روش واحدهای تولدی خود را فعال نگهداریم.

رئیس اتاق قزوین خطاب به سفیر فرانسه در تهران گفت: از اروپا تقاضا داریم تا اینستکس تنها مختص به مواد غذایی و دارویی نباشد و زمینه لازم را برای تبادلات تجاری بین ایران و اروپا فراهم کند.

بخشنده افزود: فرانسه همکاری‌های اقتصادی خوبی با ایران دارد و تجار این کشور در قزوین نیز سرمایه‌گذاری کرده‌اند و امیدواریم این مراودات اقتصادی تداوم داشته باشد.

او با بیان اینکه بخش خصوصی در قزوین فعال و توانمند است، اظهار کرد: در نظر داریم تا از توانمندی‌های این بخش به شکل بهتر و بیشتری برای توسعه این استان استفاده شود.

در ادامه سفیر فرانسه در تهران گفت: نظر ما این است که جمهوری اسلامی ایران باید از منافع اقتصادی معاهده برجام بهره‌مند باشد.

فیلیپ تیه بو در دیدار با رئیس اتاق قزوین افزود: تحریم‌ها مشکلاتی را برای اقتصاد ایران ایجاد کرده است اما ما دوست داریم که این کشور از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند باشد.

او گفت: تحریم‌ها شرکت‌های فرانسوی که در ایران فعالیت می‌کنند را تحت تأثیرات منفی قرار می‌دهد و مقامات فرانسوی تلاش دارند تا از تنش‌ها میان آمریکا و ایران بکاهند.

سفیر فرانسه در تهران تصریح کرد: مکانیسم اینستکس می‌تواند در شرایط تحریم‌ها، به تعاملات مالی بین ایران و اروپا کمک کند و ابزار مفیدی برای توسعه تدریجی روابط مالی ایران با کشورهای اروپایی و همچنین چین و روسیه و حتی هند باشد.

تیه بو با اشاره به تلاش‌هایش برای تسهیل در صدور روادید برای سفر تجار و بازرگانان ایرانی به فرانسه، گفت: زمان صدور روادید کاهش یافته است و تلاش می‌شود برای سفر تجار و بازرگانان در این خصوص تسریع لازم بخشیده شود.

او افزود: علاوه بر توسعه روابط اقتصادی در زمینه‌های علمی و فرهنگی نیز خواهان تقویت همکاری‌ها با ایران هستیم.

تیه بو با اشاره به فعالیت چند شرکت فرانسوی در قزوین، گفت: از این بابت خوشحالیم و باید اذعان کرد این شرکت‌ها موفقیت‌های خوبی نیز کسب کرده‌اند.


 

کد خبر 8699

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید