هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۴۵
زمان مطالعه: 5 دقیقه

پنجاه و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان چهارمحال و بختیاری با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولت برگزار شد. مدیریت پسماند، فعالیت فرودگاه شهرکرد و احداث آزادراه اصفهان - شهرکرد - اهواز از جمله مسائلی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


پنجاه و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان چهارمحال و بختیاری با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولت برگزار شد. مدیریت پسماند، فعالیت فرودگاه شهرکرد و احداث آزادراه اصفهان - شهرکرد - اهواز از جمله مسائلی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


پنجاه و دومین نشست و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس اتاق شهرکرد، استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری و مدیران بخش خصوصی در محل اتاق شهرکرد برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد با بیان اینکه شورای گفت‌وگو فرصتی را برای حل مشکلات بخش خصوصی فراهم می‌کند، گفت: موضوعاتی که بر اساس اولویت در این جلسات مطرح می‌شود، ماحصل جلسات کارشناسی اتاق بازرگانی است و رفع آنها می‌تواند تا حدود زیادی گره از کار فعالان اقتصادی باز کند.

آیت اله احمدی در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب دفع اصولی پسماند در استان، خاطرنشان کرد: متأسفانه ساماندهی نامناسب پسماندهای بیمارستانی، کشاورزی، دامی، نخاله‌های ساختمانی و خانگی مشکلاتی را برای استان به وجود آورده است، این مسائل در کمیسیون انرژی اتاق توسط اعضا برای پیگیری مطرح شد.

او با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار در موضوع مدیریت پسماند در چهارمحال و بختیاری یک موضوع بسیار مهم است، تأکید کرد: می‌توان شرایطی را فراهم کرد که بتوان از پسماند در راستای ایجاد انرژی استفاده کرد.

رئیس اتاق شهرکرد اضافه کرد: سرمایه‌گذار می‌تواند با جمع‌آوری پسماند روستاها و صنعت در این حوزه درآمدزایی کند، بنابراین باید شرایط حضور سرمایه‌گذار فراهم شود.

او بیان کرد: برای دفن پسماند و زباله باید مکان‌هایی به‌صورت منطقه‌ای در نظر گرفته شود؛ قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در رتبه بیست و هفتم در دفن اصولی پسماند زیبنده استان نیست.

نبود مکان مشخص برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری، بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی، ساماندهی زباله‌های غیرقابل بازیافت، رسیدگی به وضعیت دفن پسماند در روستاها، در نظر گرفتن مکان مشخص برای دفن نخاله‌های ساختمانی، انجام قوانین مربوط به مدیریت پسماند و رسیدگی به وضعیت دفع پسماند در قطب صنعتی بروجن از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

احمدی در ادامه این جلسه با بیان اینکه فرودگاه، عامل توسعه در هر استانی است، گفت: تأخیر و لغو پروازها از مهم‌ترین مشکلات فرودگاه شهرکرد است و این مسئله باعث می‌شود اشخاصی که تمایل به استفاده از هواپیما برای انجام سفر دارند، نتوانند برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

رئیس اتاق شهرکرد در ادامه گفت: نبود پروازهای مستمر در فرودگاه شهرکرد موجب شده است بسیاری از سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری انصراف دهند، به نظر می‌رسد امیدی به رفع مشکلات فرودگاه شهرکرد نیست.

احمدی ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز بهانه‌هایی از سوی مسئولان فرودگاه شهرکرد برای عدم فعال بودن فرودگاه مانند گرمای هوا و سفر حجاج در طول سال عنوان می‌شود، اما شاهد بودیم که با برطرف شدن این مسائل مشکلات نیز پابرجاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست درباره بحث مدیریت پسماند، گفت: باید در مدیریت پسماند یک تصمیم جامع با حضور دستگاه‌های متولی گرفته شود؛ زیرا مسئله پسماندهای پزشکی و صنایع موجب آلودگی آب‌های زیرزمینی و جاری در استان می‌شود.

الله کرم نصیری با بیان اینکه تاکنون برای دفن بهداشتی زباله نتوانسته‌ایم یک تصمیم اجرایی بگیریم، افزود: بسیاری از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها زباله‌ها را به‌صورت بهداشتی دفن نمی‌کنند، همچنین در بحث جمع‌آوری و دفن زباله در مکان‌های گردشگری با مشکل مواجه هستیم.

او با تأکید بر اینکه بحث دفن زباله‌های بیمارستانی می‌تواند خطرآفرین باشد، اظهار کرد: برای جذب سرمایه‌گذار در بحث مدیریت پسماند در گذشته اقداماتی صورت گرفته است، اما کافی نیست و در حال حاضر در جذب سرمایه‌گذار با مشکل مواجه هستیم.

نصیری افزود: تمامی دستگاه‌های متولی در بحث مدیریت پسماند از جمله محیط‌زیست، منابع طبیعی و دانشگاه علوم پزشکی حضور در جلسه آتی کارگروه پسماند حضور داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه با اشاره به وضعیت فرودگاه شهرکرد، توضیح داد: برای حضور شرکت هواپیمایی آنا جهت برقراری پروازهای داخلی و خارجی در این فرودگاه پیگیری‌های فراوانی از سوی استاندار انجام شده است.

او اضافه کرد: متأسفانه تشدید تحریم‌های اخیر موجب اختلال در روند کار این شرکت شده است، در تلاش هستیم مشکلات این شرکت به‌سرعت رفع شود تا بتوان شاهد فعال شدن ظرفیت فرودگاه شهرکرد باشیم.

نصیری با تأکید بر اینکه پروازهای موجود در فرودگاه شهرکرد نباید کم شود، خاطرنشان کرد: ریسک لغو پروازهای این فرودگاه باید به حداقل برسد تا کسانی که قصد سفر با هواپیما را دارند بتوانند بر روی سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری همچنین از پیگیری احداث آزادراه اصفهان، شهرکرد و اهواز خبر داد و گفت: احداث این آزادراه می‌تواند باعث تسهیل در جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری شود.

او تأکید کرد: بخش خصوصی می‌تواند مطالبات خود را در زمان حضور وزرا و مقامات دولتی در چهارمحال و بختیاری مطرح کند؛ تا بتوان از این طریق بتوان برای حل مشکلات آن‌ها گام‌های مؤثری برداشت.


 

کد خبر 8707

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید