هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
یکشنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۳۰
زمان مطالعه: 6 دقیقه

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز اعلام کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، مقرر است که یک کمیته سه‌جانبه متشکل از کارشناسان اتاق، مجلس و دولت تشکیل تا برای رفع موانع جنگ اقتصادی راهکارهای مناسبی تهیه و اجرا شود.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز اعلام کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، مقرر است که یک کمیته سه‌جانبه متشکل از کارشناسان اتاق، مجلس و دولت تشکیل تا برای رفع موانع جنگ اقتصادی راهکارهای مناسبی تهیه و اجرا شود.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران. عکس: بهاره تقی‌آبادی


شصت و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با حضور رئیس اتاق ایران، نائب رئیس اول اتاق ایران، استاندار البرز، رئیس اداره دادگستری استان البرز، دادستان کرج، نمایندگان مجلس و جمعی از فعالان اقتصادی البرز برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این نشست، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مقرر است که یک کمیته سه جانبه متشکل از کارشناسان اتاق، مجلس و دولت تشکیل شود تا برای رفع موانع جنگ اقتصادی راهکارهای مناسبی تهیه و اجرا شود.

غلامحسین شافعی افزود: رفتارها و تصیم‌های قوه قضائیه در مدیریت جدید، امید و نیروی تازه‌ای را به جامعه تزریق می‌کند و ذکر یک نکته ضروری است که برای کمک کردن به کاهش پرونده‌های قضایی و‌ یا کاهش زندانی‌ها باید ضمن تقویت اقتصاد، به رشد اشتغال و در نهایت کاهش بیکاری برسیم.

وی موقعیت مناسب استان البرز در کشور از جمله نزدیکی به پایتخت را از ویژگی‌های این خطه در مسیر توسعه فعالیت‌های تولیدی و تجاری عنوان کرد. 

شافعی با ذکر این نکته که دو نماینده استان البرز در کمیسیون‌های مجلس حضوری تاثیرگذار دارند که برای این استان یک ظرفیت محسوب می‌شود افزود: علاوه برآن تلاش‌های سازنده‌ای در اتاق البرز انجام شده است.

رئیس اتاق ایران و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کشور گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکیدات مهمی در خصوص مسائل اقتصادی داشته‌اند و نیاز است حرف‌های مسئولان در این حوزه عملیاتی شود.

وی به بودجه سال 98 و رقم بزرگ کسری بودجه اشاره کرد و افزود: فعالان اقتصادی نگران این‌ هستند که به روش‌های مختلف برای جبران کسری بودجه، مالیات برای واحدهای تولیدی شناسنامه‌دار افزایش یابد.

وی عنوان کرد: از دولت و مجلس می‌خواهیم که با قاطعیت و جسارت کاری کنند تا موضوع مالیات بر پایه سرمایه، جلوتر رود، معافیت‌های مالیاتی از بین برود و فرارهای مالیاتی شناسایی شود تا فشار بر واحدهای تولیدی شناسنامه‌دار سالم در سال جاری زیاد نشود‌؛ چون نگرانی‌های فعالان اقتصادی در این خصوص فراوان است.

رئیس اتاق ایران در مورد استفاده از ظرفیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: عملکرد این شورا در بهبود فضای کسب و کار می‌تواند راهگشای مشکلات اقتصادی کشور باشد.

شافعی اظهار کرد: انسجامی که در البرز می‌بینیم یک موهبت است و باید حمایت از بخش‌خصوصی بیشتر شود. در اقتصاد مشکلات زیادی داریم که همه آن‌ها را نمی‌توان حل کرد اما باید طبق اولویت‌بندی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استانی موارد را در دستور کار قرار دهیم و هرآنچه از دستمان برآید برای این شورا در  البرز انجام دهیم.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کشور افزود: توزیع قدرت بین سازمان‌های دولتی در استان‌ها با هدف رفع موانع اقتصادی ضروری است.

کمیته سه‌جانبه اتاق ایران، مجلس و دولت برای عبور از جنگ اقتصادی تشکیل می‌شود

اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی نگاه کارشناسی‌تری را طلب می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج، حذف چهار صفر از پول ملی را نیازمند بررسی‌های همه جانبه با نگاهی کارشناسی پیرامون اثرات مثبت و منفی آن ذکر کرد.

رحیم بنامولایی گفت: با توجه به رشد اقتصادی منفی و کاهش حضور سرمایه‌گذاران خارجی و نیز رکود تورمی در کشور، ضروری است، دیدگاهها و نظرات اساتید علم اقتصاد و بخش خصوصی در مسیر اجرای این طرح مد نظر قرار گیرد.

در این نشست که به ریاست استاندار البرز و با حضور رئیس اتاق ایران تشکیل شد، رحیم بنامولائی رفع موانع در تشکیل نمایشگاه بین المللی، ایجاد پایانه صادراتی و ایجاد شهرک نمونه‌ استارتاپی کشور در البرز را حرکتی رو به جلو در رونق تولید و صادرات عنوان کرد.

رئیس اتاق کرج در ادامه سخنانش از برگزاری جشنواره امیرکبیر در هفته پژوهش خبر داد و افزود: این امر حاصل تعامل میان صنعت و دانشگاه است.

بنامولائی گفت: ما در پی آن هستیم که پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را به صورت مستقیم به بانک‌ها و کارخانه‌های استان وصل کنیم تا مشکل صنعت حل شود و در کنار آن به تجاری‌سازی مطلوب دست یابیم.

وی با اظهار این مطلب که مجموعه مدیران استان و بخش خصوصی رفع موانع تولید را در دستور کار قرار داده‌اند اضافه کرد: دراین راستا دبیرخانه مشترک اتاق اصناف، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی تشکیل شده است.

رئیس اتاق کرج ضمن‌ اعلام آمادگی کمیسیون‌های این اتاق برای ارائه نظرات کارشناسی در جهت خدمت به دولت افزود: در راستای اجرای مواد ۳، ۴، ۵ و ۷  قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار تا کنون ۲۳ انجمن و تشکل در البرز شناسایی شده است.

بنامولائی اظهار امیدواری کرد: مسئولیت صدور مجوز ایجاد تشکلهای اقتصادی به اتاق محول شود تا از موازی کاری‌ها جلوگیری به عمل آید.

وی با ذکر این مهم که قانون‌‌ استفاده حداکثری از تولید داخل ابلاغ شده است، گفت: در مسیر اقتصاد مقاومتی باید با بهره‌گیری از روش‌های اجرایی، تکمیل ظرفیت‌های خالی تولید در دستور کار و اولویت ویژه قرار گیرد.

رئیس اتاق کرج افزود: در این راستا نگاه تولید بدون کارخانه با استفاده‌ از ظرفیت استارتاپ‌ها و کارآفرین‌ها باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

وی با اشاره به فعال شدن مرکز داوری در اتاق البرز از مقامات قضایی استان درخواست کرد، رسیدگی به پرونده‌های بخش‌های اقتصادی در اتاق البرز انجام شود تا حرمت بخش خصوصی حفظ شود‌.

بنامولایی، برپائی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صنعتی در اتاق کرج را گامی در مسیر توسعه صادرات و نیز ایجاد تحول درآموزش، پژوهش و کسب و کار عنوان کرد.

وی با ذکر این نکته که طی ۴ سال گذشته بالغ بر ۴۰ هیات تجاری خارجی به البرز سفر کرده‌اند گفت: اتاق کرج که از قبل معین کشور لهستان بود، اکنون نیز معین کشور مالزی شده است.

وی افزود: استان البرز در مسیر تبدیل اقتصاد متکی به نفت به اقتصاد غیرنفتی و نیز واگذاری اقتصاد دولتی و خصولتی به بخش خصوصی آمادگی دارد.

کمیته سه‌جانبه اتاق ایران، مجلس و دولت برای عبور از جنگ اقتصادی تشکیل می‌شود

 

کد خبر 8737

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید