هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۴۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئیس اتاق اهواز در حاشیه نشست کمیسیون کسب‌وکار و کارآفرینی اتاق اهواز گفت: استان خوزستان در رتبهبندی فضای کسب و کار کشور در جایگاه بیستم قرار دارد و مسائلی مانند غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و دشواری در تأمین مالی از بانک‌ها سه مؤلفه اصلی در نامناسب شدن محیط کسب‌وکار بوده‌اند.


رئیس اتاق  اهواز در حاشیه نشست کمیسیون کسب‌وکار و کارآفرینی اتاق اهواز گفت: استان خوزستان در رتبهبندی فضای کسب و کار کشور در جایگاه بیستم قرار دارد و مسائلی مانند غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و دشواری در تأمین مالی از بانک‌ها سه مؤلفه اصلی در نامناسب شدن محیط کسب‌وکار بوده‌اند.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به اجرای طرح پایش ملی محیط کسب‌وکار توسط اتاق ایران، گفت: بر اساس آخرین نتایج این طرح، استان خوزستان با کسب مجموع نمره 6.17 جایگاه بیستم را در سطح کشور به خود اختصاص داده که نسبت به فصل قبل یعنی زمستان ۹۷، تغییری نداشته است.

شهلا عموری در حاشیه نشست کمیسیون کسب‌وکار و کارآفرینی اتاق اهواز افزود: با پایش‌های صورت گرفته در بین فعالان اقتصادی مشخص شد که شاخص فضای کسب‌وکار در استان خوزستان از عدد ۶.۲۷ در زمستان سال گذشته به ۶.۱۷ در بهار امسال رسیده است.

او تصریح کرد: آمارهای مربوط به بهار امسال نشان‌دهنده این است که فضای کسب‌وکار بهبود یافته اما همچنان خوزستان جایگاه بیستم در بین دیگر استان‌های کشور را دارد.

سه مؤلفه اول نامناسب محیط کسب‌وکار خوزستان

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان خوزستان یادآور شد: در این پایش فعالان اقتصادی استان «غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات»، «بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر به کسب‌وکار» و «دشواری در تأمین مالی از بانک‌ها» را به‌عنوان سه مؤلفه نامناسب محیط کسب‌وکار ارزیابی کرده‌اند.

عموری ادامه داد: «محدودیت دسترسی به حامل‌های انرژی (برق، گاز، گازوییل و ...)»، «محدودیت دسترسی به آب» و «محدودیت‌های دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت» را مناسب‌ترین مؤلفه‌های محیط کسب‌وکار نسبت به سایرها موارد دانسته‌اند.

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مقایسه کلی ارزیابی‌های صورت گرفته در سطح ملی با محوریت محیط کسب‌وکار پرداخت و گفت: نتایج ارزیابی‌های صورت گرفته در بهار ۹۸ بیانگر آن است که مؤلفه‌های مؤثر بر محیط کسب‌وکار در اکثر استان‌ها، تا حدودی مساعدتر شده است.

رئیس اتاق اهواز اضافه کرد: بر اساس یافته‌های این طرح، استان‌های کردستان، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان به ترتیب دارای بدترین وضعیت محیط کسب‌وکار هستند.

به گفته عموری، استان‌های آذربایجان غربی، مازندران و گیلان به ترتیب دارای بهترین وضعیت محیط کسب‌وکار نسبت به سایر استان‌ها ارزیابی شده‌اند.


 

کد خبر 8800

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید