هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
یکشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۳۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

حسین پیرموذن، رئیس اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان میگوید: این کشور در حال توسعه اقتصادی است و مسیر افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه روابط اقتصادی با آن هموارتر شده است و فرصت خوبی برای فعالان اقتصادی کشورمان محسوب می‌شود.


حسین پیرموذن، رئیس اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان میگوید: این کشور در حال توسعه اقتصادی است و مسیر افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه روابط اقتصادی با آن هموارتر شده است و فرصت خوبی برای فعالان اقتصادی کشورمان محسوب می‌شود.


رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان گفت: در حال حاضر علی‌رغم مشکلات اقتصادی موجود در کشور و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران جاده سرمایه‌گذاری در کشور جمهوری آذربایجان هموارتر شده و سطح روابط اقتصادی باید بیش‌ازپیش تقویت شود.

حسین پیرموذن در نشست اتاق مشترک ایران و آذربایجان که افزود: در حال حاضر به دلیل ارتباط مناسب مسئولان دو کشور ایران و آذربایجان با یکدیگر فرصت بسیار مناسبی برای افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایجاد شده است.

او ادامه داد: اکنون که کشور جمهوری آذربایجان در حال توسعه اقتصادی خود است نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان خارجی دارد ازاین‌رو با توجه به پیشینه ارتباط بین دو کشور ایران و آذربایجان و روابط حسنه کنونی بین دو کشور تجار و سرمایه‌گذاران ایران به‌خصوص استان اردبیل باید از فرصت پیش آمده استفاده کرده و اقدام به سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشور جمهوری آذربایجان کنند.

رئیس اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان ادامه داد: متأسفانه هم‌اکنون علی‌رغم اینکه جاده سرمایه‌گذاری در جمهوری آذربایجان هموارتر و تسهیل شده است اما سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی و استان اردبیل سهم خوبی در مشارکت‌های اقتصادی با جمهوری آذربایجان نداشته و نیاز است تا با استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود بین دو کشور سطح ارتباطات اقتصادی افزایش یابد.

پیرموذن بیان کرد: از دو سال پیش اتاق مشترک ایران و آذربایجان در راستای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور شروع بکار کرده و در طی این مدت اقدامات مناسبی از طریق این اتاق انجام گرفته و دیدارهایی متعددی در سطح ریاست جمهوری آذربایجان، وزیر اقتصاد آذربایجان با اتاق مشترک ایران و آذربایجان انجام یافته و هم‌اکنون رتبه ۹ این اتاق در بین اتاق‌های کشور نشان از روند رو به رشد و مثبت اتاق مشترک ایران و آذربایجان دارد.


 

کد خبر 8847

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید